Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google AdSence - danske vs udenlandske annoncer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Mit første indlæg og spørgsmål  i dette interessante forum.

Har på mit website (Spekulant.dk) netop lanceret en engelsk oversættelse af en temaside om daytrading med daytraderen Flemming Kozok.
http://www.spekulant.dk/kozok/index_eng.php

Den danske side har været pænt besøgt af danske brugere (bl.a. via omtaler i aviser, på andre websites osv.) og nu er skridtet kommet til at nå ud over landets grænser; potentialet er stort da der jo findes rigtig mange daytradere (eller investeringsinteresserede i almindelighed) spredt rundt omkring i verden. Vil mene de fleste som interesserer sig for emnet vil finde siden interessant og dermed være en potentiel indtjeningskilde via annoncerne.

Vil gerne have vist engelske/amerikanske annoncer på den engelske side og danske annoncer på den danske side; det går fint med sidstnævnte hvor annoncerne stort set udelukkende er danske. Men hvorfor vises også danske annoncer på den engelske side? Kan jeg være sikker på at der vises udenlandske annoncer hvis en bruger fra et andet land klikker ind på den oversatte side? Jeg har i korte perioder oplevet at alle annoncerne var engelske for dog efter et par reloads af siden igen at blive danske - hvordan hænger det sammen? Vil faktisk foretrække at annoncerne på den engelske side altid er engelske, også selvom der er brugere fra Danmark som klikker ind på siden; er dog klar over at jeg nok ikke selv kan justere/tilrette dette? Men hører gerne hvis det er muligt.

Mht. at søgemaskineoptimere den oversatte side bruger jeg "day trader" i stedet for "daytrader"; "daytrader" bruges mere i Danmark og ligger da også pænt placeret i Googles danske søgeresultat hvis man søger på dette ord. "day trader" bruges i oprindelseslandet, USA - derfor har jeg valgt at opdele ordet på den engelsksprogede side, men kan se der fortsat er lang vej blandt mange konkurrenter i Googles søgeresultater. Det vil nok være mere givtig at forsøge at få noget omtale af siden rundt omkring, herunder få lagt link til siden på relevante websites. Er der sider jeg bør undgå at blive linket fra? Eller vil det være en fordel ukritisk at blive linket fra "revl og krat"...?

Er fortsat novice hvad SEO angår, men prøver at tilegne mig viden indenfor området. Tak for mange interessante og lærerige indlæg her i forumet under alle omstændigheder.

/Henrik

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:48
Prøv at sætte denne i toppen af den engelske side (få så flyttet dit CSS ned hvor det hører hjemme ;))

<meta http-equiv="Content-Language" content="en-us">

Derudover manger du en <html> og </body></html>

Derudover skal du prøve at tilgå din side fra en engelsk IP adresse, for selvom jeg sidder og kigger på danske sider, så får jeg af og til svenske annoncer fordi jeg sidder på en svensk IP adresse

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 3. Aug 07
Skrevet kl. 12:44

Tak for svaret. Har nu indsat dit forslag og rettet hvad der manglede. Har dog stadig et problem med at font-størrelsen bliver for stor hvis man bruger Mozilla Firefox, Opera, Safari etc. I Internet Explorer vises siden dog som den skal; denne problematik hører dog nok ikke hjemme her i forumet!

Har lavet en lille test med nøjagtig to ens sider:

Ovenstående viser danske annoncer hos mig og nedenstående viser engelske annoncer.

Har desuden konstateret at hvis man går ind på en engelsksproget side først, f.eks. http://finance.yahoo.com og derefter i browserens adressefelt indtaster: http://www.spekulant.dk/kozok/index_eng.php vil annoncerne blive engelske; derimod danske hvis jeg gør det samme fra en dansk side.

Er det muligt på en nem måde at tilgå mit site fra en udenlandsk IP-adresse? Evt. bruge en proxy-adresse?

/Henrik

Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:12
-

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:14
Jeg ved ikke om du ved det, men du må kun have max 3 google adsense annoncer på en side... og jeg ser på din forside 4 forskellige google ads, plus en søgefunktion (som jeg faktisk ikke ved om tæller for en ad)...
på den side du linker til var der mindst 5 - 6 steder med annoncer.... så vidt jeg ved, så vil det heller ikke give så mange penge pr klik med alle de annoncer, da du viser annoncer som folk kun betaler meget små penge for (dem der som regel dukker op på tredie side)...
Jeg har minus forstand på aktier, men det ligner en rigtig Wall Street hjemmeside med masser af grafer og tal, hvilket jeg tror er godt !.. :-)

Tilmeldt 3. Aug 07
Skrevet kl. 13:26
Dato: 05-08-2007 13:13:39 Forfatter: Brian Brandt Jeg ved ikke om du ved det, men du må kun have max 3 google adsense annoncer på en side... og jeg ser på din forside 4 forskellige google ads, plus en søgefunktion (som jeg faktisk ikke ved om tæller for en ad)...
på den side du linker til var der mindst 5 - 6 steder med annoncer....

Følgende er fra Google AdSences programpolitik:
"I henhold til Google AdSense programpolitikkerne kan du placere op til tre annonceenheder og tre linkenheder på enhver side."

Der bliver på forsiden kun vist 3 annonceenheder samt en linkenhed; derudover en søgeboks. På siden om daytrading viser jeg det maksimale antal annoncer; dvs. 3 annonceenheder og 3 linkenheder. Synes faktisk annoncerne passer godt ind på siden, og er ikke sikker på at jeg vil tjene mere hvis jeg fjernede nogle af dem. Men tak for tilbagemeldingen, anyway!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:15
Du kan på amplusnet.com få (købe) et program som kan sende dig igennem udenlandske proxyservere. Så vil du være udenlandsk for din side.

Jeg vil foreslå dig at fjerne øverste linkblok (den du har over din store adsense blok) fordi du får de dyreste annoncer i den reklameblok som Google ser først.

Derudover vil jeg foreslå dig at dele den side du har der op i flere sider = letter at læse og mulighed for at sætte flere reklamer på.

Så kan jeg se at din side bruger tables. Ud med dem og ind med div-tags istedet. Så skal du lægge alt din CSS ned i den eksterne fil du har (det sammen kan du gøre med dit javascript i toppen).

Ved at bruge div-tags istedet for tables kan du "snyde" Googles reklamescript så den læser en bestemt tekst først og laver reklamerne i hht. indholdet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 3. Aug 07
Skrevet kl. 22:08
Tak for udførlige forslag til forbedringer af siden.

Troede i starten heller ikke at linkenheder ville give ret mange klik, men har konstateret at det godt kan betale sig. Når en bruger klikker ind på en linkenhed klikker vedkommende ofte videre på rækken af annoncer.

Mht. at dele siden op i flere sider for derved at øge læsbarheden og øge muligheden for at sætte flere annoncer ind på siden er det også noget jeg har overvejet, siden er jo ret lang må man sige. Og ja, de mange tables (som også er ret omfattende på forsiden) er det planen at skifte ud med tags og CSS i stedet; siden bliver dermed sikkert også mindre "tung" at loade. Og ellers har du ret i at mit CSS + JavaScript nok bør ligge i en ekstern fil.

Undrer mig dog stadigvæk over at følgende to ens sider giver forskelligt (læs: dansk vs engelsk) annonceindhold:
http://www.spekulant.dk/kozok/index_eng.php
http://www.spekulant.dk/kozok/index_eng2.php

/Henrik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)