Nej da - du kan aldrig trække moms fra du ikke har betalt og ikke står klart på fakturaen. Det du skal er at lægge 25% på i erhvervelsesmoms og samme 25% i købsmoms som ren statistik, men resultatet er at der ikke er moms at trække fra på dit køb. Du skal også have den samlede købssum med i den momsangivelse rubrik A - også beskrevet her: http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu
Ved godt jeg skal ligge 25 % til min salgsmoms som jeg skal betale tilbage til skat senere igen.
Ville bare høre om der var nogle muligheder for at kunne trække noget fra når de kom ind i dk. Men det er der så ikke. Jeg har bare for ca 50000kr på vej ind alene på disse. Men så kan jeg afskrive dem istedet,måske ?
Ved godt jeg skal ligge 25 % til min salgsmoms som jeg skal betale tilbage til skat senere igen.
Bare for at vi ikke taler forbi hinanden: Vi taler ikke om din almindelige salgsmoms vel - men om en erhvervelsesmoms på 25% af de der ca 50.000 kr som du lægger på konto for erhvervelsesmoms under salgsmoms og samme beløb under købsmoms - ren statistik, og så de ca 50.000 kr i rubrik A ved momsangivelsen - det er ikke noget der har med din salgsmoms og din tilbagebetaling. Du kan læse alt om det i linkene fra senest
pia230678:
Ville bare høre om der var nogle muligheder for at kunne trække noget fra når de kom ind i dk. Men det er der så ikke. Jeg har bare for ca 50000kr på vej ind alene på disse. Men så kan jeg afskrive dem istedet,måske ?
Ja enten er de ren udgift men salgsdisplays er vel beregnet til nogle år og så skal de afskrives med 25% om året, som udgift, og resten står i status som rest - og afskrives med 25% per år, indtil den samlede sum på afskrivningskontoen er under 12.300 kr hvor de så kan straksafskrives
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER