Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træk moms fra salgsdisplays købt i uk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer

Jeg har et spørgsmål.

Hvis man køber produktdisplays inden for EU og får dem fragtet til DK med henblik på og sælge produkter fra disse displays.

Kan jeg så trække moms fra disse på den danske købs moms.

Fx display koster 2000 kr i udlandet. Får dem hjem til Dk.

Betaler ikke moms pga jeg oplyser Chr nummer i udlandet selvfølgelig.

Når jeg så skal lave moms, kan jeg så "bare" påføre 25 % moms af de 2000 kr i mit firma ?

Vh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34

Nej da - du kan aldrig trække moms fra du ikke har betalt og ikke står klart på fakturaen. Det du skal er at lægge 25% på i erhvervelsesmoms og samme 25% i købsmoms som ren statistik, men resultatet er at der ikke er moms at trække fra på dit køb. Du skal også have den samlede købssum med i den momsangivelse rubrik A - også beskrevet her: http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu 

Det samme gælder jo hvis du køber fra private - der har du jo heller ikke betalt moms. Læs evt her -  hvor det også er med
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 08
Skrevet kl. 19:47
Ved godt jeg skal ligge 25 % til min salgsmoms som jeg skal betale tilbage til skat senere igen.

Ville bare høre om der var nogle muligheder for at kunne trække noget fra når de kom ind i dk. Men det er der så ikke. Jeg har bare for ca 50000kr på vej ind alene på disse. Men så kan jeg afskrive dem istedet,måske ?

Vh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55

pia230678:
Ved godt jeg skal ligge 25 % til min salgsmoms som jeg skal betale tilbage til skat senere igen. 

Bare for at vi ikke taler forbi hinanden: Vi taler ikke om din almindelige salgsmoms vel - men om en erhvervelsesmoms på 25% af de der ca 50.000 kr som du lægger på konto for erhvervelsesmoms under salgsmoms og samme beløb under købsmoms - ren statistik, og så de ca 50.000 kr i rubrik A ved momsangivelsen - det er ikke noget der har med din salgsmoms og din tilbagebetaling.  Du kan læse alt om det i linkene fra senest

pia230678:
Ville bare høre om der var nogle muligheder for at kunne trække noget fra når de kom ind i dk. Men det er der så ikke. Jeg har bare for ca 50000kr på vej ind alene på disse. Men så kan jeg afskrive dem istedet,måske ?

Ja enten er de ren udgift men salgsdisplays er vel beregnet til nogle år og så skal de afskrives med 25% om året, som udgift, og resten står i status som rest - og afskrives med 25% per år, indtil den samlede sum på afskrivningskontoen er under 12.300 kr hvor de så kan straksafskrives 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 08
Skrevet kl. 20:07
Okay cookie ... Jeg er helt med nu :)

Tak for links og feedback.

Vh
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)