Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris overslag

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude

Vil gerne vide om der er nogen herinde der kune give et fornuftigt pris overslag for at lave en side a la Trendsales og hvad de årlige omkostninger ville være på driften? 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:26
Lige umiddelbart er det et stort site både grafisk og backendmæssigt, mit bud er at du skal budgettere med ca. 50k til grafiker minimum 150k til udvikling og 25k til hosting om året. Men hvis du bruger lidt tid på at skrive en 3-4 sider om hvad du ønsker og hvad det skal bruges til kan du få nogle meget mere præcise overslag :)

/ Mikkel

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 17:49
Altså - jo mere specifik en manual du har mulighed for at sende til de der nu måtte få din opgave, dette kunne fx. være os hos InMoto Reklamebureau, jo mere præcist et pris overslag kan du så få dig.

Vi sidder lige pt. og skal lave pris overslag ud fra en 20 siders lang manual, indeholdende alt fra design til funktionalitet og diverse ønsker. Dette gør det nemmer for os, at komme med et realistisk bud. 3-4 sider er ikke meget, når man tænker på hvor stor en side der er tale om.

Men du kan da skrive os en mail eller ringe os op, så kan vi sagtens tage os en lille snak, uden at du binder dig til noget :).

Tilmeldt 29. Jun 07
Skrevet kl. 23:47
Hej igen

Det er nok et lidt højere tal end jeg havde håbet på, men det var hvad jeg havde forventet at høre. Kune man forstille sig at kunne lave en discount udgave af sådan en side for det er mere en prøve ballon fra min side end en karriere som jeg regner at forfølge. Og hvis man kune lave en sådan skrabet udgave, hvor alle de små vidunderlige små detaljer var sparet væk, hvad ville prisen så være. Hoved trækkene i sitet, brugerne skal have en personlig konti, brugerne skal have mulighed for at skrive tekst og uploade billeder. Brugerne skulle kunne holdes underrettet via personlig mail ang. udvalgte varer, der skal være  en primitiv auktion valgmulighed, hvis sælgeren bare vil af med varen og er ligeglad med salgsprisen. På forsiden skal der være rullende galleri i top bjælken for de der vil ofre et par kroner mere for ekstra opmærksomhed. Og der skal kunne foretaget en ordentlig opdeling af de forskellige katagorier af items + mulighed for at lave flere indelinger af katagorier.

Jeg er rigtig glad for de indledende svar angående pris overslaget og kan godt forstå at det må være svært at ramme plet angående omkostningerne på etableringen af sådan en side, især når grundlaget for pris sættelsen er ret så lille.

Men hvis der er  nogen der lige har tid til at skrive et par linier, så vil det være yderst positivt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:16
Brian: 3-4 sider er nok til en kravsspecifikation, jeg forventer ikke en udviklingsmanual fra mine kunder. Hvis mine kunder selv var i stand til at fremstille en udviklingsmanual kunne de ligeså godt enten lave den selv eller sende opgaven til Indien og få den lavet :)

T.Boxer: Jo det er meget muligt at lave en discount udgave, det kræver bare at du er klar over at det er det du beder om. Vi plejer at kalde det en prototype, og jeg har før været ude for at lave prototyper for at hjælpe kunden med at overtale investorer eller afprøve markedet. Jeg har før prøvet at lave en prototype 80% billigere end det endelige projekt kom til at tage. Jeg har så også oplevet at jeg "kom til" at sætte en perfektionistisk programmør til at lave prototypen så kunden egentlig var tilfreds nok med prototypen og ikke ville have den endelige udgave :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15

Prøv at søge efter noget standardsoftware og/eller standardkomponenter som i starten kan minimereomkostningerne. Du kan så skrive det om senere når du har økonomien til det hvis der opstår flere krav til systemet.

Tilmeldt 29. Jun 07
Skrevet kl. 19:43
Hej igen

Tak til alle, som har villet bruge tid og kræfter på at give de svar jeg var på jagt efter. Vil hvis/når det bliver aktuelt nok gerne benytte mig af et af de firmaer der har villet bruge tid på mit spørgsmål. Men som citatet siger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)