Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte fra en lejlighed med cvr-krav

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Ph.:

Hele konstellationen med kun at udleje boliger til CVR, syntes jeg virker mærkelig. Men dem om det...

Det kan der være flere grunde til nogle af dem kunne være:
at det er et erhvervslejemål som ikke må anvendes som bolig - men bliver det alligevel.
eller
at der er tale om udleje til en erhvervsvirksomhed, hvor lejer ikke er så godt beskyttet via de præceptive bestemmelser i lejeloven m.v. 
Sidst nævnte anvendes ofte ved udleje af lejligheder til virksomheder, der lejer disse til deres medarbejdere ,for en længere eller kortere periode, og til en del mere, end hvad lejereguleringen normalt giver mulighed for. 
Det er ikke altid disse aftaler holder vand, men der er mange af dem alligevel.
Med hensyn til det konkrete spørgsmål ved jeg ikke andet end lejelovens §98 (så vidt jeg husker) 
/Søren
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Hvordan er den pågældende aftale "skruet" sammen.?

Jeg ved ikke nøjagtigt hvad aftalen indeholder. Så vidt jeg har forstået det, så lejer virksomheder de enkelte lejligheder, hvorefter de videreudlejer dem til en beboer. Oftest er det familie med CVR der træder til og hjælper nevøen, datter osv.

Jeg tror, det er lidt i stil med hvad Kaffe & Co skriver. Ejeren scorer kassen på at udleje til overpriser og haner "sikret" bedre som udlejer. Jeg har hørt lejepriser, og jeg bor nogle få gader derfra. De er noget højere end vi andres.

Men det drejer sig om flere opgange på Østerbro, København. Så jeg er ret så overbevist om at det ikke er en ulovlig konstellation. Bare en måde at udnytte et presset boligmarked hvad angår lejeboliger.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:19

Kaffe & Co:

Med hensyn til det konkrete spørgsmål ved jeg ikke andet end lejelovens §98 (så vidt jeg husker) 
/Søren

Ja du husker hvis rigtig Søren ? Og efter som maleren hukommelse måske ikke er helt iset til § 98 stk. 2.  Afsnittet omhandler naturligvis fraflytning. Og her er det også at samme stand kommer på tale, og håndværksmæssigt korrekt udført.

Og iøvrigt er jeg helt enig med dig i dine betragtninger, og motiv formodninger.

Mange af disse konstalletioner ses meget i "større byer".

@ Brian din kammerat skal være opmærksom på, som Søren (Kaffe & Co.) skriver at han som udgangspunkt ikke nyder samme beskyttelse, som den "almindelige lejer". Han har jo cvr. nummer og skal optræde som en prof.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)