Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Læs min erhvervspraktik ansøgning!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar,

Det er måske også meget sundt at være en smule nervøs. Du skal bare være dig selv og huske at forberede dig godt op til en samtale. Undersøg den pågældende virksomhed så du kender dens værdier og visioner mv. Og husk i øvrigt at tilpasse dine ansøgninger til de forskellige virksomheders værdier og holdninger før du sender dem ud.

Hvis du virkelig er helt ude og skide mht. Eventuelle samtaler, så er det en rigtig god ide at øve sammen med en vejleder eller lignende. På min uddannelse, finansøkonom blev vi tilbudt gratis gennemgang af ansøgning + træning i samtaler. Set i bakspejlet burde jeg helt sikkert have brugt det. Måske i har noget lignende der hvor du kommer fra?:)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke læst hele din ansøgning, men har dog fundet nogle fejl. Når du skriver i som personligt stedord skal det være med stort, altså I - f.eks. ... har i (I) plads (du skriver det rigtigt i hvert fald en gang). Og yderligere et par rettelser: ... jeg skal opstå præsentabelt - skriv fremstå præsentabelt. Maskine firma - skriv maskinfirma. ... høre fra dem - skriv jer. ... dette var et fag var min fremtid - forkert formuleret. Er også ret uening i din kommasætning, men de smides i dag nærmest efter forgodtbefindende, så det er vel ok! Held og lykke med din ansøgning.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Kim 1000 tak for den konstruktive kritik. Jeg tænker bare, har hørt flere steder ansøgningen ikke skal fylde mere end en side... Og hvis jeg laver luft bliver den ret lang, tror du det vil ha en negativ virkning hvis den vare 2 sider? :)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

Jeg kender godt "reglen" med at den helst kun skal være på 1 side, personligt kan jeg bedst lide den på en side også, men det er dog meget bedre den fylder 1 1/2 side end at det der står er meget lange afsnit (som din) så må den hellere fylde mere end 1 side.

Det er sådan at er din ansøgning interessant nok på første side vil læseren 100% sikkert gerne læse side nr. 2 også, så et lille trick er at sørge for at få de mest interessante ting på første side, hvis du skal fylde mere end en side.

En anden mulighed er at sætte dig og nærlæse den og se om der er ting du kan tage ud eller "omskrive" så det kan fortælles med mindre plads forbrug, så den måske kan skæres ned til 1 side, men så du stort set stadig skriver det samme.

Et andet lille "trick" for at få en ekstra linie eller to kan være at justere størrelsen af den font du skriver med ex. gå fra font størrelse 12 til størrelse 11, du skal naturligvis passe på det ikke bliver for småt, men man kan altså godt "finde" en ekstra linie eller to på den måde :)

Jeg tror dog at dette med at den kun må fylde 1 side er lidt af en gammel skrøne og at det ikke betyder så meget i dag som det gjorde engang.

Du er iøvrigt velkommen til at hente min gratis E-bog på mit website, måske den kan give dig et par gode ideer også.

Best regards

Kim

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

Husk at skriv at du søger en læreplads og ikke en praktik plads - god vind. Jeg ved der er meget travlt i el faget.

Vh Elektrikeren :-)

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey tak for respons. Hvad synes du om ansøgningen :)
Kunne du være interesseret i sådan en elev hehe?
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

elelev:
Hey tak for respons. Hvad synes du om ansøgningen :)
Kunne du være interesseret i sådan en elev hehe?

Jeg synes bestemt det er en fed ansøgning. Jeg er ikke mester, kun uddannet elektriker :-) Tror mange ville hive dig ind.

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tænkte på? Hvor meget af matematikken som man lærer på uddannelsen, bruger man i det virkelig liv på arbejdet? Jeg er altså ikk vildt god til det :(
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

elelev:
Jeg tænkte på? Hvor meget af matematikken som man lærer på uddannelsen, bruger man i det virkelig liv på arbejdet? Jeg er altså ikk vildt god til det :(

Puha... Det er meget forskelligt. Men vektor beregning og sådan nogle svære matematiske udregninger bruger du ikke til noget. Det er bare vigtigt du kan regne Ohm's lov ud. Den skal du bruge tit.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)