Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lækker indpakning - Din erfaring (Kontra pris, tid, salg osv)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er igang med alt forarbejdet til en lille produktionsfirma der skal sælge direkte ud til kunderne, og på sigt levere til andre firmaer måske.

Kommer til at have ~5 standard produkter til at starte med, og resten bliver efter kundens ønsker. Det bliver ikke noget stort antal i starten sikkert, men vil egentlig godt sikre mig et ordenlig image fra starten af.

Hvis man ønsker at fremstå proffesionel, syntes i så ikke at jeg skal ligge noget tid på indpakning osv ? ...

Har tanke om at få skåret nogle kasser i MDF/Krydfiner med logo, navn på emnet osv. Syntes det kunne passe godt til det tema tingene hører under, og det vil være lidt anderledes + at det vil beskytte emnet godt og kan sendes ud direkte.

Lad os sige at vi måske snakker et emne til ~200 kr, ville i stadig kunne finde på ~30 kr på en ting som lækker indpakning for at give kunderne en go samlet oplevelse af jeres produkt ?

I starten vil jeg nok se det æde en stor del af overskudet på produktet, men på den anden side vil det nok også kunne være med til at opbygge et samlet image om at man modtager et lækkert produkt på alle områder = Forhåbentligt vil folk købe nye ting, grundet de ved at det her er er et gennemført produkt.

Hvad er jeres erfaring på dette område ?

Mvh Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 13:53

Priserne med 200 kr for emnet og 30 kr for indpakning skal selvfølgelig kun ses som et eksempel - Men generelt at bruge en ret høj procentdel af dit overskud, på at skabe dit brand.

Ved det er lidt svært uden nærmere branche osv, men kunne være rart med nogle input.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:06

Har nu prøvet at skrive til http://www.jarnes.net/forside.aspx for at få en ide om priser på nogle af deres pænere kasser når man er nede i et mindre styk antal.

Alle input er stadig mere end velkomne, der må være nogle der har tænkt på dette. Kan også ske at i har prøvet og endt op med at bruge alm brune papkasser, men den erfaring kan stadig bruges.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 21:36

Prøver lige og se om der sidder nogle aften folk online med erfaring/input eller holdning til dette Smile

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 21:13

Den får lige en sidste chance for at se om der virkelig ikke er nogle som har haft med dette område at gøre.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:16

Hej Henrik,

Det kommer an på flere ting, feks hvilken type produkt det er, og på hvilken baggrund folk køber produktet osv.

Men vigtigst af alt kommer det an på, hvor mange penge du har til rådighed i opstartsfasen!

De fleste starter jo op med et lidt mindre beløb og så tror jeg pengene er bedst givet ud på at skabe omtale af produktet - smid nogle penge i en god hjemmeside og reklamer for denne - og vent med special produktion af emballagen til i er kommet godt i gang.

Der er ofte høje opstartsudgifter når man leverer emballage med tryk - og endnu ved du nok ikke med sikkerhed, om dine kunder vil købe fx 1 eller 3 produkter af gangen. Det kan være du finder ud af om 2 måneder at emballagen skulle have været anderledes og så er det rigtig ærgeligt at stå med en lækker emballage, du ikke kan bruge og som du har betalt i dyre domme for.

Hvis du skriver en mail til mig med størrelserne og lidt om varetypen (hvad det skal indeholde i forhold til vægt osv) så kan jeg prøve at finde forskellige vareprøver til dig, så du kan prøve at pakke en vare sammen og se om det fungerer..

Vi har flere emballager med lidt mere lækker udseende end normalt - feks sorte postæsker og sorte konfektionskasser..
og vi kommer gerne med forslag til måder du kan gøre emballagen mere indbydende og personlig, men det kræver selvfølgelig at jeg ved lidt om indholdet.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 20:48

Hej

Mange tak for det fine svar, der er bestemt nogle ting at kigge nærmere på og få gennemtænkt ....

Tanken ved at gøre det fra starten var at give folk en oplevelse af et virkelig lækkert og gennemført produkt, istedet for at prøve at skabe dette image senere hen - Men på den anden side ikke bruge så mange penge/tid på det, at man aldrig når at komme til "senere" fordi man er gået ned uden kunder.

Tager lige et kig på jeres side for at få en ide om hvor priserne ligger henne i verden, så kan det ca vurderes hvor stor del af indtjeningen det vil "æde".

Mange tak for det fine svar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)