Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg er idag ansat i en virksomhed, og får kørslesfradrag, fordi jeg har 32 km tur/retur.

Hvis jeg vælger at starte mit eget firma op, på deltidsbasis. Vil jeg så kunne få min alm kørslesfradrag, når jeg tager på mit "alm" arbejde, som lønmodtager. Og så samtidig modtage kørselspenge, når jeg bruger min privat bil i forbindelse med mit eget firma?

God weekend til alle.

Mvh.

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27

Hvis du beholder dit arbejde som lønmodtager - beholder du dit kørselsfradrag. Du kan ikke for samme kørsel også modtage kørselsgodtgørelse samtidigt - men jeg forstår nok ikke helt spørgsmålet. 

Du kan godt ha dit arbejde og bruge kørselsfradrag som lønmodtager - OG ha firma hvor du kører til helt andre (om aftenen eller week-end) og fakturere dem kørepenge 

Hvis du derimod vil vide om du i stedet for at være ansat, kan fakturere din arbejdsgiver din løn og kørselspenge

Den første forudsætning er, at du er selvstændig og det bliver du ikke i forhold til et arbejde, bare fordi du har CVR og fakturere, det afhænger af det faktiske forhold - læs evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Så går vi ud fra du er selvstændig (selv om jeg tvivlerSmile), og du kan nu ikke både fakturere kørsel og tage kørselsfradrag efter lønmodtager reglerne

Hvis det er direkte afløsning af det arbejde du har - at du nu skal fakturere, skal du i alle fald ha mindst 25% ekstra til ferie, risiko, osv + din arbejdsgiver skal jo synes om at betale kørsel efter statens takster

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:21

Hej tak for svaret.

" Du kan godt ha dit arbejde og bruge kørselsfradrag som lønmodtager - OG ha firma hvor du kører til helt andre (om aftenen eller week-end) og fakturere dem kørepenge " det var svar nok :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)