Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat konto til firma ??

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Jeg har lavet en forretningsplan og budget, det med hvidvasken er selvfølgelig rigtigt, og skatten bliver selvfølgelig et problem. Grunden til min irritation er at det "bare" er en lille webshop uden den store investering syntes jeg bare det virker som et overkill.

Hilsen Kruger

Min blog om køb på nettet, med gode tips og tricks :)

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 23:31

Det må du godt, bare du holder privat og firma hver for sig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41

kruger:
syntes jeg bare det virker som et overkill.
Jo - forstår jeg måske - men da bankerne jo har exeleret i at låne ud med ret store tab, tror jeg vi skal være glade for forsigtigheden og at ha en gennemgang af forretningsplan og budget er sjældent skadeligt

Du KAN klare dig med en privatkonto  men webshop lugter af NETS og meget andet + måske i perioder moms eller skat retur og så hedder det altså erhvervskonto som nemkonto. Kom ud over irritationen og få lavet de konti der er bedst for din virksomhed som en dag skal være en stor webshop (håber man vel trods alt)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 23:51

Ja hvis jeg skulle låne penge ville jeg også kunne forstå det, men skal ikke bruge noget lån.

Og ja det er sku en fin idé at en forretningsplan og budget, men det er ikke lige sat op efter at andre skulle se det end mig selv.

Jeg er gået i gang med at skrive den "rent" skal nok bruge det før eller siden.

Min blog om køb på nettet, med gode tips og tricks :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56

kruger:
Ja hvis jeg skulle låne penge ville jeg også kunne forstå det, men skal ikke bruge noget lån

En erhvervskonto er vanskelig at sætte op helt uden den kan overtrækkes - med nets og pbs betalinger og jo normalt et kort tilknyttet

En privatkonto med et hævekort som kun virker i bankens kontantautomat duer jo ikke normalt

En erhvervskonto vil generelt både betyde risiko (også selv om de kræver man selv kautionerer - for man kan sagtens selv komme ud i ikke at kunne betale - skilsmisse - dårlig business osv) + krav til kontakter og opfølgning - netbank osv. Ofte kræves penge for det-  men har man tilstrækkeligt stort samlet - privat og firma engagement kan det være helt gratis - ex Nordea Fordel plus kunder i alle fald

vh

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 08:30

Cookie:
4. Jo - hvis du bare skal modtage penge fra kunder og betale leverandører kan du bruge en privatkonto, men skal du modtage moms eller skat retur f.eks, så kræver de en erhvervskonto som nemkonto - så Jo du kan klare dig med en privat konto langt hen ad vejen, men hvis hindringen er en god forretningsplan og et budget, så skulle du hellere se det som en chance til at få udviklet din forretning til andet end fra fra hånden til munden

Du kan få din privatkonto som nemkonto over for Skat, ved at ringe til Skat og bede dem om det. Så sender de en aktiveringskode, som du indtaster og så er din privatkonto, dit firmas nemkonto.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 08:32

Mikkel - Aquapower.dk:

jeg har brugt min private konto i danske bank- det ville de sku ikke have..

så  åbenbart ikke noget man må i Danske Bank

Hvad begrundede de det i? Hvis du har et enkeltmandsfirma, er din privatøkonomi og virksomhedsøkonomi, jo blandet sammen. Jeg tvivler stærkt på at en bank kan bestemme, hvad der må gå ud og ind på ens kontoer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28

Carl Lorberg:
Du kan få din privatkonto som nemkonto over for Skat, ved at ringe til Skat og bede dem om det. Så sender de en aktiveringskode, som du indtaster og så er din privatkonto, dit firmas nemkonto.

godt råd da - Ikke at jeg har problem med at få erhvervskonto, men for de som har, kan du ikke lige uddybe hvor man taster denne kode så folks almindige nemkonto også bliver firma nemkonto, for der er tydeligvis en del som har problem med det?

vh

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 11:35

Cookie:

godt råd da - Ikke at jeg har problem med at få erhvervskonto, men for de som har, kan du ikke lige uddybe hvor man taster denne kode så folks almindige nemkonto også bliver firma nemkonto, for der er tydeligvis en del som har problem med det?

vh

Der er en kode og et link i brevet fra Skat.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:24

Cookie:
men skal du modtage moms eller skat retur f.eks, så kræver de en erhvervskonto som nemkonto

Det har SKAT - eller vores bank - aldrig spurgt om. Og vi har haft en privat konto som "forretningskonto" i alle de år, vi har været selvstændige :-)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)