Jeg har lavet en forretningsplan og budget, det med hvidvasken er selvfølgelig rigtigt, og skatten bliver selvfølgelig et problem. Grunden til min irritation er at det "bare" er en lille webshop uden den store investering syntes jeg bare det virker som et overkill.
Hilsen Kruger
Min blog om køb på nettet, med gode tips og tricks :)
Jo - forstår jeg måske - men da bankerne jo har exeleret i at låne ud med ret store tab, tror jeg vi skal være glade for forsigtigheden og at ha en gennemgang af forretningsplan og budget er sjældent skadeligt
Du KAN klare dig med en privatkonto men webshop lugter af NETS og meget andet + måske i perioder moms eller skat retur og så hedder det altså erhvervskonto som nemkonto. Kom ud over irritationen og få lavet de konti der er bedst for din virksomhed som en dag skal være en stor webshop (håber man vel trods alt)
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja hvis jeg skulle låne penge ville jeg også kunne forstå det, men skal ikke bruge noget lån
En erhvervskonto er vanskelig at sætte op helt uden den kan overtrækkes - med nets og pbs betalinger og jo normalt et kort tilknyttet
En privatkonto med et hævekort som kun virker i bankens kontantautomat duer jo ikke normalt
En erhvervskonto vil generelt både betyde risiko (også selv om de kræver man selv kautionerer - for man kan sagtens selv komme ud i ikke at kunne betale - skilsmisse - dårlig business osv) + krav til kontakter og opfølgning - netbank osv. Ofte kræves penge for det- men har man tilstrækkeligt stort samlet - privat og firma engagement kan det være helt gratis - ex Nordea Fordel plus kunder i alle fald
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
4. Jo - hvis du bare skal modtage penge fra kunder og betale leverandører kan du bruge en privatkonto, men skal du modtage moms eller skat retur f.eks, så kræver de en erhvervskonto som nemkonto - så Jo du kan klare dig med en privat konto langt hen ad vejen, men hvis hindringen er en god forretningsplan og et budget, så skulle du hellere se det som en chance til at få udviklet din forretning til andet end fra fra hånden til munden
Du kan få din privatkonto som nemkonto over for Skat, ved at ringe til Skat og bede dem om det. Så sender de en aktiveringskode, som du indtaster og så er din privatkonto, dit firmas nemkonto.
Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent
Hvad begrundede de det i? Hvis du har et enkeltmandsfirma, er din privatøkonomi og virksomhedsøkonomi, jo blandet sammen. Jeg tvivler stærkt på at en bank kan bestemme, hvad der må gå ud og ind på ens kontoer.
Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent
Du kan få din privatkonto som nemkonto over for Skat, ved at ringe til Skat og bede dem om det. Så sender de en aktiveringskode, som du indtaster og så er din privatkonto, dit firmas nemkonto.
godt råd da - Ikke at jeg har problem med at få erhvervskonto, men for de som har, kan du ikke lige uddybe hvor man taster denne kode så folks almindige nemkonto også bliver firma nemkonto, for der er tydeligvis en del som har problem med det?
vh
godt råd da - Ikke at jeg har problem med at få erhvervskonto, men for de som har, kan du ikke lige uddybe hvor man taster denne kode så folks almindige nemkonto også bliver firma nemkonto, for der er tydeligvis en del som har problem med det?