Hej Aminoer Jeg skal til at have en konto til min forretning, men når jeg taler med banken skal jeg til at aflevere forretnings plan og hører på det og det andet. Så min idé var om jeg ikke bare kan lave en særskilt privat konto og kører firmaet over det. Da det er et en-mands virksomhed ser jeg ikke nogen grund til at det ikke skulle være den letteste løsning, men er der noget jeg overser ?
Hilsen Kruger |
Privat konto til firma ??
Min blog om køb på nettet, med gode tips og tricks :)
Har lige spurgt om det samme, og fik samme svar :-) |
Mange tak for det hurtige svar, det er jo bare perfekt ! |
|
Nej det spurgte jeg også om, men de siger det er bare for at kunne rådgive mig bedre. ( måske skal de bare finde ud af hvordan de kan tjene penge på det ) |
Okay. Jeg var tidligere i Danske Bank - der bad de bare om en beskrivelse af, hvad det var, det gik ud på (og en forklaring i en telefonsamtale - men nu er det også lidt svært at foklare ikke IT-folk ;-) ). Og da jeg flyttede til Spar Nord - bad de ikke om noget synderligt. |
jeg har brugt min private konto i danske bank- det ville de sku ikke have.. så åbenbart ikke noget man må i Danske Bank |
Hejsa, Jeg oplevede at jeg blev nødt til at oprette en "likviditetskonto" for at få udbetalt moms (havde moms til gode). Grunden til dette var, at de bliver udbetalt til virksomhedens nemkonto, og denne kan så vidt jeg kunne se, kun tilknyttes sådan en "likviditetskonto". |
1: At starte forretning uden en forretningsplan er en rigtig skidt ide 2: At starte forretning uden budget er en rigtig skidt ide 3 : Bankerne beder om det for kun at ha bare rimeligt seriøse kunder som erhvervskunder + de har regler omkring ganske meget for at sikre mod erhverskonti kan bruges til hvidvask 4. Jo - hvis du bare skal modtage penge fra kunder og betale leverandører kan du bruge en privatkonto, men skal du modtage moms eller skat retur f.eks, så kræver de en erhvervskonto som nemkonto - så Jo du kan klare dig med en privat konto langt hen ad vejen, men hvis hindringen er en god forretningsplan og et budget, så skulle du hellere se det som en chance til at få udviklet din forretning til andet end fra fra hånden til munden vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com