Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat konto til firma ??

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal til at have en konto til min forretning, men når jeg taler med banken skal jeg til at aflevere forretnings plan og hører på det og det andet. Så min idé var om jeg ikke bare kan lave en særskilt privat konto og kører firmaet over det.

Da det er et en-mands virksomhed ser jeg ikke nogen grund til at det ikke skulle være den letteste løsning, men er der noget jeg overser ?

Hilsen Kruger

Min blog om køb på nettet, med gode tips og tricks :)

Fra Hørve
Tilmeldt 25. Oct 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Skovlykkes træ, hus & have Skrevet kl. 20:25
Det kan du sagtens gøre. Bare sørg for at hold det adskilt så du, som du selv siger, har en konto du kune bruger til privat og en kun til firma.

Har lige spurgt om det samme, og fik samme svar :-)
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 10
Skrevet kl. 20:27

Mange tak for det hurtige svar, det er jo bare perfekt !

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 20:28

Er det fordi, du skal have en kredit, de ønsker det?

Fra Hørve
Tilmeldt 25. Oct 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Skovlykkes træ, hus & have Skrevet kl. 20:34
Jeg snakkede med min bank idag (Nordea) jeg skal ingenting låne, kun have mine erhvervskonti i samme bank som min privat konto er. Der skulle jeg også komme med det ene og det andet til dem. Så jeg laver også bare 2 private konti som kun bliver i min firma.
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 10
Skrevet kl. 20:35

Nej det spurgte jeg også om, men de siger det er bare for at kunne rådgive mig bedre. ( måske skal de bare finde ud af hvordan de kan tjene penge på det )

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 20:38

Okay. Jeg var tidligere i Danske Bank - der bad de bare om en beskrivelse af, hvad det var, det gik ud på (og en forklaring i en telefonsamtale - men nu er det også lidt svært at foklare ikke IT-folk ;-)  ). Og da jeg flyttede til Spar Nord - bad de ikke om noget synderligt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:44

jeg har brugt min private konto i danske bank- det ville de sku ikke have..

så  åbenbart ikke noget man må i Danske Bank

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 20:44

Hejsa,

Jeg oplevede at jeg blev nødt til at oprette en "likviditetskonto" for at få udbetalt moms (havde moms til gode).

Grunden til dette var, at de bliver udbetalt til virksomhedens nemkonto, og denne kan så vidt jeg kunne se, kun tilknyttes sådan en "likviditetskonto".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54

kruger:
Jeg skal til at have en konto til min forretning, men når jeg taler med banken skal jeg til at aflevere forretnings plan og hører på det og det andet. Så min idé var om jeg ikke bare kan lave en særskilt privat konto og kører firmaet over det.

1: At starte forretning uden en forretningsplan er en rigtig skidt ide

2: At starte forretning uden budget er en rigtig skidt ide

3 : Bankerne beder om det for kun at ha bare rimeligt seriøse kunder som erhvervskunder + de har regler omkring ganske meget for at sikre mod erhverskonti kan bruges til hvidvask

4. Jo - hvis du bare skal modtage penge fra kunder og betale leverandører kan du bruge en privatkonto, men skal du modtage moms eller skat retur f.eks, så kræver de en erhvervskonto som nemkonto - så Jo du kan klare dig med en privat konto langt hen ad vejen, men hvis hindringen er en god forretningsplan og et budget, så skulle du hellere se det som en chance til at få udviklet din forretning til andet end fra fra hånden til munden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)