Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outsourcing/Offshoring af CNC relaterede opgaver, herunder fræsning, vandskæring, laserskæring etc., er det noget der kan lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg er interesseret i at høre om nogen har erfaring med at bruge offshore lokationer til løsning af CNC/CAM opgaver.

Mere specifikt, så er vi i vores nystartede virksomhed i en proces hvor vi skal have skåret kulfiberplader med vandskæring og have CNC fræset emner i MDF og i den forbindelse er jegnysgerrig på om der findes billige alternativer til det man kan få lavet på maskinfabrikker herhjemme, eksempelvis i Østeuropa?

Er der nogen som har erfaring med det eller kan hhenvise til udbydere i andre lande?

Bedste Hilsner

/Niels

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:28

Har du fået nogle svar på dit indlæg siden du skrev det?

Jeg kan muligvis hjælpe dig med dine emner, alt efter hvor store de MDF plader er?
Vandskæringen kan jeg dog ikke klare..

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 12:39

Hej 

Jeg har kontakt til et firma, som får standset ting i polen, han kan muligvis hjælpe.

Send lige en pm

Peter

Tilmeldt 27. Jan 11
Skrevet kl. 13:11

Hej, tak for din interesse.

Pladerne er 400x400x50 mm og skal fræses i tre akser. Indtil videre har jeg fundet en løsning til vores første opgave som haster lidt, men det er jo altid interessant at høre hvad endre derude kan.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:56

Jeg har ekstremt gode erfaringer med min leverandør af fræste og drejede emner i Rustfrit stål. Jeg har en outsourcingpartner i Kina - en dansker der tidligere var udsendt og som af personlige årsager er blevet.

Når det er sagt koster vandskæring her ca 1000 som er opstart og så at sige ingenting i styktal. 

Prøv evt emachineshop.com - et virkelig spændedende amerikansk firma 

MVH jens 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:02

der er vel mange der kan gøre dette, man skal bare opdrive dem med lidt detektiv arbejde som du gør nu :) men kan det virkelig betale sig? tænker at fragten må være enorm i forhold til det udførte?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 09:23

Som tidliger skrevet, så tror jeg ikke det kan betale sig at outsource vandskæring til udlandet. Det drejer sog altid om opstilling og processtid, og jeg kunne tænke mig at du var bedre tjent med at købe en semiproffessionel fræser som ex cnc-step.de til omkring 30000-40000kr og få dine MDF plader fra et byggemarked.

Trial and error er ofte meget billigere end at lægge ting ud og forsøge at sikre sig at tingene laves rigtigt. 

Tilmeldt 27. Jan 11
Skrevet kl. 15:09

Tak for input, jeg tror du har ret, men man skal jo starte et sted og trial and error er nok ikke et helt dårligt sted at sterte.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)