Hvad mener du med følgende "Long-tail keywords er virkelig en guldgrubbe - I skal bare finde jeres :)"??
Når folk søger på Google, kan de søge efter "kjoler" eller "røde gallakjoler". (Blot et eksempel). De som søger efter "kjoler", altså søger efter ét ord, eller 2 ord til tider, har ikke særlig stor sandsynlighed for at købe. Mange søger i nysgerrighed, eller fordi de skal finde et eller andet, information eller sted at handle til senere tidspunkt. Søger disse efter "røde gallakjoler", "billige røde gallakjoler" eller andet hvor de søger mere specifikt, er det fordi de er længere fremme i købs-processen. De leder ikke bare, de skal handle. (Ikke nødvendigvis alle, men langt flere end "kjoler").
Så hvis I finder nogen gode long-tail keywords at optimere efter (altså at rangere højt på Google på), kan I få flere kunder ind som ikke bare skal lede, men handle/leje. Man kan bruge Googles keyword tool til at finde nøgleord med en masse søgninger, men lav konkurrence. (Bare skriv "Google keyword tool" i Google, så kommer det øverst). Long-tail keywords har det med at have lav konkurrence, de har færre søgninger end "kjoler", altså short-tail, men de der søger long-tail er langt mere værd end de øvrige.