|
Er det ok man besøger dem 1 gang om måned. Man er vel nød til besøg dem tit for ike de går over til en anden levandøre ? |
Afhænger det ikke lidt af, om du sælger frisørstole eller sakse?
Debat
|
Er det ok man besøger dem 1 gang om måned. Man er vel nød til besøg dem tit for ike de går over til en anden levandøre ? |
|
Afhænger det ikke lidt af, om du sælger frisørstole eller sakse? |
|
|
|
Jeg tror der ville være lidt flere bud på en god salgstaktik hvis du skrev lidt mere om din nuværende indsats. |
|
Sakse er et nærmest umuligt marked at komme ind på, da de fleste frisører har præferencer for et bestemt mærke. Og det er sjældent et billigt et af slagsen, men et hvor kvaliteten er helt i top... Du skal huske på, at sakse er deres værkstøj, som de bruger dag ud og dag ind, og derfor må den ik påfører skader eller ømme punkter på fingrene... Jeg ved, at en kvalitetssaks kan holde i minimum 25 år, så at besøge dem 1 gang om måneden, det får du næppe meget ud af, andet end at de bliver irriteret og aldrig gider handle med dig... Så set ud fra saksens livs cyklus, så skal du nok besøge dem en gang hvert 10. år eller noget i den stil, med mindre du har andre produkter i porteføljen... |
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
|
Hvorfor skal det handle om hvor mange gange du skal besøge dem? For mig lyder det som at du vil tvinge noget ned i halsen på vedkommende, bare for at du for solgt dine varer. Tag i stedet ud for at høre, hvilke daglige udfordringer dine frisører står med. Lyt til dine kommende kunder, og derefter tilbyd dem, det eller de produkter der løser deres problemer. Det andet for du intet ud af, andet end sure opstød. At du vil sælge sakse og andet småtteri er fint nok. Det er der sikkert behov for. Men du ved det formentlig ikke. Lyt til din frisør. Klager vedkommende over en sløv saks, så sælg en ny og skarp saks. Har vedkommende dårlig belysning, så sælg nogle specielle frisørlamper. Find deres problemer, og løs dem. |
|
|
|
Står de og mangler noget, har du på det tidspunkt sørget for at være en god leverandører at de ringer til dig først |