Jeg har en udfordring, jeg håber nogle kan hjælpe mig med. I min virksomhed holder vi styr på vores ordrer i et excel ark, der bliver delt via dropbox. Problemet med dette opstår, når flere redigerer i arket samtidig. Så får jeg hundredevis af conflicted copies, og så skal jeg sidde og lave puslespil bagefter, for at få sammensat den nyeste version.
Findes der et program, der tillader simultanredigering? Altså hvor flere brugere kan have excelarket åbent samtidig, og man i realtid kan se hinandens ændringer?
Lige nu er det ikke en mulighed at skifte format væk fra excel, så jeg håber en løsning kan findes inden for dette.
Hvor omfangsrige er de ændringer der laves i Excel arket?
Min umiddelbare første tanke er at automatisere den konsolidering der sker efter redigering. Dvs. lade folk lave deres ændringer i hver deres fil og automatisk kombinere dem efterfølgende.
(Du kan evt sende en PM hvis du er interesseret i flere detaljer)
Ellers ville jeg, som også tidligere nævnt, foreslå Google Docs, som tillader samtidig redigering.
Det er dog værd at bemærke at der kan være sikkerhedsproblemer med følsomme oplysninger liggende i "skyen".