Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fest med entrepris - Afholdes som privat, forening eller virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis jeg skal holde en fest, hvor jeg gerne vil tage entre, og dertil sælge øl og vand, er der så noget der forhindrer mig at gøre det som privat? Eller skal jeg ud og stifte en forening eller en virksomhed?

Helt basalt, må jeg så leje et forsamlingshus og holde en fest, hvor jeg sælger billetter til, uden at skulle oprette forening eller virksomhed?

Mvh,

Sander 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24

Hvis du ikke samlet sælger for / omsætter for mere end 50.000 kr på 12 måneder (ikke kalenderår men bare 12 mdr i træk løbende) så må du gøre det som CPR person. Du skal føre nøje regnskab og oplyse indtægter i forskud og årsopgørelse i rubrik 12 og udgifter i rubrik 29

Der kan være en masse andre regler, ex salg af øl/alkohol som vel kræver noget bevilling, der kan være hygiejne hvis der er mad eller lignende og der kan være krav til evt. dørmænd og deres uddannelse, lige som alle almindelige krav om alder for øl osv skal respekteres + brandsikkerhed m.m.  i en betalt fest

det er ikke så helt ligetil hvis ikke man kender alle de regler der kan være tale om (og jeg gør ikke)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Polterabend Event Skrevet kl. 15:22

Som sagt skal der omsættes for mere end 50.000 for at det er nødvendigt. Dog kræves der en alkoholbeviling for at kunne sælge alkohol. Det bedste for dig er altså at tage en entre pris, og spørge folk om at tage egne drikkevarer med. Husk at det du kommer til at tjene er skattepligtigt. Hvis du omsætter mere end 50.000 er det yderst besværligt, da du så skal starte resturationsvirksomhed, en ret besværlig procedure. Det bedste du kan gøre er at ringe til politiet. Det er nemlig politiet som skal give bevillingen, men det kan være du kan få lov til at blive undtaget for dette. Husk at flaskepant også er en indtægt, såfremt gæster tager deres egne drikkevarer med. Falskepant skal altså også beskattes som indtægt. Naturligvis skal du også tage høje for alkoholreglerne som lige er fornyet. Du kan altså ikke sælge fx alkohol til en børnefødselsdag eller til unge.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)