Hej! Hvis jeg skal holde en fest, hvor jeg gerne vil tage entre, og dertil sælge øl og vand, er der så noget der forhindrer mig at gøre det som privat? Eller skal jeg ud og stifte en forening eller en virksomhed? Helt basalt, må jeg så leje et forsamlingshus og holde en fest, hvor jeg sælger billetter til, uden at skulle oprette forening eller virksomhed? Mvh, Sander |
Hvis du ikke samlet sælger for / omsætter for mere end 50.000 kr på 12 måneder (ikke kalenderår men bare 12 mdr i træk løbende) så må du gøre det som CPR person. Du skal føre nøje regnskab og oplyse indtægter i forskud og årsopgørelse i rubrik 12 og udgifter i rubrik 29
Der kan være en masse andre regler, ex salg af øl/alkohol som vel kræver noget bevilling, der kan være hygiejne hvis der er mad eller lignende og der kan være krav til evt. dørmænd og deres uddannelse, lige som alle almindelige krav om alder for øl osv skal respekteres + brandsikkerhed m.m. i en betalt fest
det er ikke så helt ligetil hvis ikke man kender alle de regler der kan være tale om (og jeg gør ikke)
vh