Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At være mellemmand for asiatisk elektronikfirma i Holland, der vil sælge i DK...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er blevet tilbudt at blive "agent" for et asiatisk elektronikfirmas europæiske kvarter i Holland, hvor jeg skal stå for salg på det danske marked. Firmaet sælger trykfølsomme skærme. Der er dog nogle ting jeg er i tvivl om, som jeg håber I kan hjælpe med...

1) Hvis jeg kun står for at formidle/sælge produktet, altså så jeg ikke har noget varelager selv, men produktet sendes direkte fra Holland, har jeg så noget ansvar overfor kunden, hvis nu der er problemer? F.eks. hvis en vare ikke dukker op eller der er problemer med den. Jeg ved at firmaet yder to års garanti, men er JEG indblandet i dette?

2) Skal jeg registreres som importør? Jeg er som sagt kun "formidler" mellem kunderne i Danmark, og firmaet/lageret i Holland.

3) Når nu vi køber noget online fra et andet europæisk land, ér der så lagt moms/mv oveni prisen? Hvis det hollandske firma sælger produktet til 500€, kan jeg så også "formidle" denne pris, eller skal jeg tillægge moms mv?!?

4) Jeg vil få en provision pr solgt enhed ... hvordan beskattes dette? I DK eller Holland? 

-Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du taler om agent - og det betyder, at hollænderen sender og fakturerer direkte til kunden og har ansvaret. Du er ikke indblandet hvis ikke du er sælgere og fakturerere

2

Nej du importerer jo ikke noget - du får en provision som agent - så hollænderen sender direkte og kunden modtager og betaler regningen til hollænderen (ellers er du ikke agent)

3

Hollanderen skal lægge hollandsk moms i prisen til private - firmaer betaler ikke moms ved import fra holland

4

den beskattes i danmark

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 10
Skrevet kl. 11:29

3

Hollanderen skal lægge hollandsk moms i prisen til private - firmaer betaler ikke moms ved import fra holland

Hej, Mange tak for svarene!!!

Mht nr. 3 ... kommer en dansk privatkunde slet ikke til at betale noget "ekstra", når vedkommende køber noget fra f.eks. Holland? Told? Skat? Et-eller-andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39

Hollænderen fakturer en privatperson  med hollands moms på - men ellers er der ikke told eller skat  dog naturligvis fragt hvis ikke hollænderen sender fragtfrit

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 10
Skrevet kl. 12:39

Manga tak for dine svar. Mig og hollænderen snakker stadig frem og tilbage mht forretningsmodellen, og jeg tror vi ender i noget med noget "affilliate marketing" istedet ... hvor jeg linker fra mit eget site og over til hans webshop, og jeg betales pr. solgt enhed. 

Jeg er dog meget ny i affiliate, men læser og læser og læser... der er dog én ting der går hen over hovedet på mig, og det er om der skal være en "mellemmand" mellem hollænderen og mig, som holder styr på antal handler. Fordi hvordan skal jeg være sikker på jeg ikke bliver snydt af hollænderen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)