Hejsa Amino Café, Ved ikke helt hvor jeg skal stille dette spørgsmål, men nu prøver jeg herinde. Nå, men jeg engang lavet et lille sjovt perleprogram som en forældre spurgte hvor man kunne købe det hende, dertil svarede jeg at det var et jeg havde lavet og ikke noget der var myntet på salg. Efterfølgende med en masse gå-på-mod besluttede jeg mig for at undersøge hvad der skulle til for at få lagt programmet på cd og sælge det. Anyway for at gøre en lang historie kort, så da jeg mistede mit job som pædagogmedhjælper og kom på overførselsindkomst fik jeg besked på at jeg skulle opsige min virksomhed for sådan noget måtte man ikke have når man er på overførselsindkomst. Jeg prøvede at forklare min sagsbehandler at det var en enkeltmandsvirksomhed og at jeg på daværende tidspunkt bare fulgte en idé for at se hvad der egentlig skulle til, sådan på lovligvis at sælge et stykke software man selv har lavet. Jeg har ikke de store erfaringer som buisnessmand, tror næppe heller jeg får det :) ..men derfor kan man jo godt prøve at gøre tingene efter bogen. Nå, men jeg opsagde så min virksomhed og tænkte det kan jo være den kan oprettes igen senere hvis man kommer udaf det der overførselsinkomst halløj. |
Hej Rango,
Jeg er ikke helt sikker på at jeg står hvorfor du vil oprettet et firma, og ikke blot nøjes med at udvikle app'en privat og så sælger den for 0kr på app store hvis du ikke vil tjene penge på det?
Har du iøvrigt overvejet at samarbejde med en etableret virksomhed som officielt kunne stå som ejer/distribuerer app'en, og du via en partneraftale kunne få del af et eventuelt overskud af salget (evt. som løn som kan supplere overførselsindkomsten)?
Vh Sommer