Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, hjælp til en person som har forsøgt sig som selvstændig i disse svære tider

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

2 unge mænd prøvede at starte en Cafe op. Men efter nogle måneder holdt den ene op, medens den anden ville prøve, om det ikke kunne lade sig gøre, da hans koncept var rigtigt godt. Men nu pr. 31.12.2012 har han måtte lukke, da der fortsat var underskud i forretningen.

Da der ikke er penge til en revisor, vil jeg prøve at være ham behjælpelig med hans årsregnskab, men jeg har desværre ikke den helt store indsigt i bl. a. AKTIVER og PASSIVER som jo helst skal passe sammen.

Pgl. har indskudt en del penge i forretningen i håbet om, at den kunne fungerer, og samtidig betalt sin tidl. kompagnon penge retur, hvilket jo er flot, når der er underskud. 

Derfor vil jeg spørge ind til, hvordan og hvor jeg skal opstille det indskud pgl. har indskudt i forretningen samt betalingen til den tidligere kompagnon i regnskabet.

Håber jeres svar kan hjælpe mig til at hjælpe den unge mand med hans regnskab.

Med venlig hilsen

Doris Christensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal få en der kan det, til at hjælpe, også mod lidt penge - det behøver ikke være så dyrt.

Først og fremmest må vi vide hvad type virksomhed. Jeg går ud fra noget personlig virksomhed, men var det et I/S - og hvordan blev partneren købt ud - blev der i så fald lavet et slutregnskab i det I/S

Hvis det er et personligt selskab, ja så er det bare sådan, at de penge han har sat ind i selskabet er penge han har til gode i selskabet - men hvis det er enkeltmandsvirksomhed, ja så har han jo bare penge til gode fra sig selv, og det sker alt sammen via status og mellemregning, og påvirker ikke resultatet skattemæssigt overhovedet.

Der skal derfor bogføres alle bilag (har vel været gjort hele tiden - ellers er den jo lidt gal) og det sker bedst via regnskabsprogram som tager sig af aktiver og passiver samtidigt, men der må vel være ført noget regnskab, bl.a. af hensyn til moms, så det er vel bare det som skal afsluttes?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)