Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til de mails Prestashop sender til kunderne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Vi har et rimelig irriterende problem, som vi simpelt hen ikke kan finde ud af at løse. Det drejer sig om den mail Prestashop automatisk sender til kunderne efter de har gennemført en ordre på siden - vi vil nemlig gerne have selve ordrebekræftelsen til at komme senere når vi har gennemgået ordren og sikret os, at alting er i orden. Men den første mail der kan vi slet ikke finde ud af, at deaktivere eller udsætte til senere. Vi har gennemgået den side, hvor de forskellige statuser på ordrer er repræsenteret og hvornår der skal sendes mails osv., men den ene kan vi altså ikke finde. 

Som et bonus-spørgsmål, hvor mange mails (og hvilke) synes I en kunde bør modtage fra en webshop, når der mest er tale om ordrer under 100 kr.? Selv tænker vi, at en bestillingsbekræftelse med antal varer osv. og så efterfølgende en ordrebekræftelse må være fint, hvor vi så nævner det praktiske med leveringstid og den slags i den sidste. 

Mvh Emil 

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Forstår ikke helt hvorfor du vil sende en bestllingsbekræftelse i stedet for en ordrebekræftelse - det er vel det samme?

Desuden tror jeg (hæng mig ikke op på det) at NETS kræver at kunden modtager en ordrebekræftelse efter et evt. køb med kort.

Jeg synes personligt selv, at det er skønt at modtage en status, når min ordre er afsendt fra lageret.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er vel egentlig for at sikre os, at vi ikke laver fejl - så vi har mulighed for at være sikre på vi har produktet/produkterne på lager og at vi ikke har lavet fejl i priserne. Selvom vi løbende vil tjekke lagerstatus og selvfølgelig ikke umiddelbart regner med at lave fejl. Og det bør vel være muligt rent juridisk hvis vi ikke trækker pengene på kundens kort før vi afsender varen. Vi bruger i øvrigt PayPal som betalingsløsning. 

Derudover så er vi også i tvivl om om vi skal sende en mail når pakken er sendt eller ej, men vi er også bange for, at kunderne bliver trætte af at få f.eks. 3 mails. PayPal sender umiddelbart også en mail til kunderne, så det skal ikke blive alt for meget. 

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes det med en bestillingsbekræftelse og ordrebekræftelse er helt fint, handler man på nettet (Fx Hardware) foregår det stort set altid sådan, så det ville ikke genere mig. 

Personligt syntes jeg nok at en 4. mail bliver lige rigeligt nok, er der ikke mulighed for fx bare at tilføje den ene mail at man kan følge ordren via enten et link, eller T&T nr ?  (Ved ikke lige hvad i sælger)

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er nemlig lige det, at det ofte foregår sådan. Men vi har heller ikke T&T på vores pakker, da det er så billige produkter, så det ville næsten være at overdrive. 

Men jeg vil super gerne, hvis der er nogen der kender en løsning til vores problem :) 

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva med mulighed for at få sendt en SMS når pakken er sendt ? - Eller lave en rubrik ved bestilling hvor man selv kan vælge, altså fx:

"Send mig en mail når jeg pakke er afsendt"

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var faktisk en rigtig god idé :) Det vil vi helt sikker overveje at implementere senere, men det bliver ikke lige her i første omgang. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)