For at få gang i min webshop - www.helmmate.com - har jeg planer om at producere en kort humorisktisk animationsfilm for at få noget eksponering viralt. Budgettet er dog begrænset til Kr. 40.000 +/-.
Mit spørgsmål er:
Er der nogen der kender en leverandør til ovenstående som de kan anbefale?
Er der nogen der har forsøgt sig med lignende som kan give mig et par gode fif til såvel produktionen og eksponeringen?
Tusind tak for alle de input der måtte komme - også til mit produkt og webshop :-)
For at få gang i min webshop - www.helmmate.com - har jeg planer om at producere en kort humorisktisk animationsfilm for at få noget eksponering viralt. Budgettet er dog begrænset til Kr. 40.000 +/-.
Mit spørgsmål er:
Er der nogen der kender en leverandør til ovenstående som de kan anbefale?
Er der nogen der har forsøgt sig med lignende som kan give mig et par gode fif til såvel produktionen og eksponeringen?
Tusind tak for alle de input der måtte komme - også til mit produkt og webshop :-)
Bedste hilsener
Jesper
Hej Jesper.
Det kan vi sagtens hjælpe dig med. Vi har lavet masser af den slags film, men det vigtigste for os er altid indholdet. Så lad os starte i historien og tale storyline, målgruppe og hvilke tanker du/I har gjort jer? Du er velkommen til at sende mig en mail på tim@brightbeetle.dk
Jeg har efterhånden lavet lidt forskelligt i den retning, jeg har lige samlet et par af mine produktioner herunder for at give dig et indblik i hvad jeg tidligere har lavet:
Den humoristiske stil:
Den naive børnestil:
Den ungdommelige stil:
3D animation:
Som du kan se er der mange veje at gå, men giv mig endelig et ring, så kan vi tage en snak om hvad du kunne tænke dig og hvilke muligheder der er.
Vi kan helt sikkert lave noget virkelig lækkert for dig i den prisklasse!
Skal videoen “gå viral” bør den som udgangspunkt være kort og kompakt. Folk impuls-deler typisk ting på Facebook etc., der kort og hurtigt leverer rigtig god underholdning.
En kort animationsfilm til plus/minus 40.000 kr. bør være rigtigt, rigtig flot. Vi snakker nærmest Disney/Pixar kvalitet.
En anden mulighed er at have en rigtig sjov historie, fortalt med langt mindre pæn/krævende animation. Men så bør prisen klart være meget lavere end 40K.
Du skal for resten være opmærksom på at videoer sjældent går viral alene på baggrund af deres filmiske kvalitet. Du bør helt klart også tænke en fornuftig SEO/SMO kampagne ind i projektet, for at få videoen ud over kanten.
Vi har ikke selv så meget animation på vores side netop nu men hvis du går ind på http://birdbeenfeldt.dk og venter i 20-25 sekunder, så kan du se nogle klip fra prisbelønnet animationsfilm vi lavede for et par år siden.
Med venlig hilsen Christian
PS: Hvis du påtænker at bruge 40K på en lille film, så indhent også en række tilbud ude i den virkelige verden. Ikke bare på amino! Folk på amino kan sagtens være super-kompetente, men det er nok under 10% af de danske filmproduktionsselskaber der har en aktiv tilstedeværelse herinde.
Bird & Beenfeldt leverer film- og videoproduktion i høj kvalitet. Corporate videos, reklamefilm, profilfilm m.v.
Alle har jo som sådan ret, men Jesper, lad være med at tænke stil før du har tænkt indhold. Man kan hurtigt forelske sig i en stil, og selvfølgelig skal det være en stil du synes er fed (Det er højst sandsynligt også dig der vil se filmen flest gange :) ), men stilen er en fortælleform der skal understrege historien og være med til at fortælle denne.
Så mit bedste råd til dig er at finde en leverandør / produktionsselskab, som du føler dig tryg ved, og som du stoler på kan fortælle netop din historie. Og taler vi en viral film, så husk på at "viralt" er et temmelig stort buzz word disse dage. Vi har skabt adskillige virale succes'er i deres respektive målgrupper, men en film ikke viral før den har skabt den succes/deling/engagering man ønsker at opnå, i sin målgruppe.
Vi kan også tilbyde videoproduktion af den type. Vi har gjort meget i youtube produktioner og er meget erfaren indenfor online video. Du skal være velkommen til at kontakte os for en snak omkring mulighederne.
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at lige meget hvor mange penge du smider i en produktion, så er chancen for at videoen går viral stadig meget lille. Vi lavede i en periode på lidt over 3 år omkring 200 youtube-produktioner, og kun fire af de videoer gik viralt - og det var overraskende nok ikke de videoer vi havde brugt mest tid på.
Bare så du ikke ender med at blive skuffet over resultatet :)