Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor arbejder du ikke hjemmefra?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har både prøvet at have et kontor ude i byen, og så har jeg prøvet at have et hjemmekontor. Jeg kan klart bedst lide at have et hjemmekontor, fordi jeg hader virkelig at bruge tid på transport hver dag. Da jeg havde et kontor ude i byen, brugte jeg ca. en time om dagen på transport (til og fra kontoret). Det er virkelig spild af tid, og jeg vil hellere bruge den tid på at arbejde. Være sammen med min kæreste. Eller bare stirre tomt ud i luften (det kan jeg selvfølgelig også godt gøre, hvis jeg benytter offentlig transport :D).

Jeg kan godt se, at der er fordele i at have et kontor ude i byen, fordi det virker mere professionelt, når jeg holder kundemøder. Nu arbejder jeg selv alene, men hvis jeg arbejdede sammen med andre, kunne der måske også være en fordel i at have et kontor, fordi det skaber et sammenhold i firmaet. Men jeg synes stadig, at man bør oprette det fleksibelt, så folk kun arbejder på kontor, når der rent faktisk er grund til det. I bogen Unboss er der mange gode pointer om det, hvor kontor bliver brugt som et sted, hvor der skabes fællesskab.

Jeg har skrevet om hjemmekontor på min firmablog, så de pointer er der ikke rigtig nogen grund til at gentage. De kan læses her. Her skriver jeg bare, hvordan jeg kan være produktiv på mit hjemmekontor. Man behøver altså ikke et eksternt kontor for at være produktivt. Det kræver bare et mental skift i ens hoved.

Jeg vil gerne høre andre selvstændige om deres holdning til hjemmekontor vs. eksternt kontor? Hvis I altså synes, at der er en modsætning. For man kan selvfølgelig sagtens have begge dele. Men så vil jeg gerne høre jeres tanker om det.

Hvad siger I? :D

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:29

Jeg forestrækker selv et kontor jeg kan tage hen til :-)
Dette er nok mest fordi jeg har nemmere ved at opdele arbejde / fritid når jeg er på et kontor.
Jeg arbejder hjemme normalt, da jeg ikke har råd til et kontor endnu :-)
Men lige så snart der er en kedelig opgave, så er jeg mere tilbøjelig til lige at tage 5 min. pause og se lidt TV med en kop kaffe eller lign. og det er en svær vane at gå væk fra ;-)

Derfor sker det også tit, at når jeg skal koncentrere mig, så tager jeg simpelthen op på det lokale bibliotek og arbejder foran PC'en, så arbejder jeg meget mere koncentreret end normalt :-)

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 15:10

Ja, mennesker er meget forskellige. Har du prøvet at stille regler op for dig selv? Jeg havde også en gang svært ved ikke lige at se TV osv. Når jeg spiser frokost, kan jeg godt finde på at se TV men kun TV2 News, fordi der går nyhederne hurtigt i ring, og så har jeg ingen problemer med at slukke. En regel kunne jo også være, at du bare slet ikke benytter TV. Kigger ud i luften, når du drikker kaffe. Jeg kan godt lide, at teste den slags regler.

Prisen på kontor er da heldigvis ikke gal i dag, fordi det kan trækkes fra i dit firma. Så man skal ikke tjene mange penge, før det er til at betale. Så jeg synes ret hurtigt, at det økonomiske element er underordnet. Men jeg ved godt, at man spare på alle fronter i starten som selvstændig. Det er altid en god idé.

Men benytter du regler for dig selv på dit hjemmekontor?

Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 15:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans

At arbejde hjemme kræver noget selvdisciplin. Man kan nemt falde af på den og sidde ved tv'et som du selv skriver. Jeg har selv arbejdet hjemme i 4-5 år og har nydt det. Jeg har dog lavet om på min hverdag så jeg arbejder i etaper i løbet af dagen. Jeg nyder f.eks. at arbejde nogle timer om morgenen og så gå ud og slå græs, eller cykle en tur med min slædehund.

Samtidig har det også haft stor betydning for familielivet, især for min datter som jeg har kunne følge i skole om morgenen og hente i igen kl13:00. det har givet mig rigtig meget tid med hende.

Før i tiden stod jeg op kl05:00 og kørte til København og var tilbage igen kl17:00 så man lige kunne nå at hente barnet i fritten.

Jeg skal ikke have noget kontor ude i byen:)

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 16:09

Carsten Holm:

At arbejde hjemme kræver noget selvdisciplin. Man kan nemt falde af på den og sidde ved tv'et som du selv skriver. Jeg har selv arbejdet hjemme i 4-5 år og har nydt det. Jeg har dog lavet om på min hverdag så jeg arbejder i etaper i løbet af dagen. Jeg nyder f.eks. at arbejde nogle timer om morgenen og så gå ud og slå græs, eller cykle en tur med min slædehund.

Ja, du har helt sikkert ret i, at det kræver selvdisciplin. Det er især det med at holde fast, når man finder en metode, som virker for en. Når jeg får et barn, så håber jeg da meget på, at jeg kan køre en hverdag, som den du beskriver. Jeg har ikke lyst til at have en stressende hverdag, hvor jeg aldrig ser mine børn. Jeg kan allerede nu mærke, at det ville være helt forkert.

En anden grund til at jeg selv har været tilbageholdende med at finde et kontor er, at jeg på et tidspunkt gerne vil flytte til udlandet. Min lejlighed er sat til salg, så det sker forhåbentlig snart. Jeg kan godt lide tanken om, at jeg kan lave det samme, som jeg laver nu, uanset hvor jeg er i verdenen. Derfor undgår jeg fysiske møder og et eksternt kontor. :D

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:20

Der er et par grunde til at jeg altid har foretrukket at have et kontor. Jeg er mest produktiv når jeg kom ud af huset, så den øgede produktivitet betaler nemt den ekstra husleje.

Men langt den vigtigste grund til at jeg foretrækker et kontor, er det netværk det giver. Jeg har haft kontorer i kontorfællesskaber som mindede om væksthuse, og det var vanvittigt givende. Jeg fandt mange kunder der (både blandt de andre virksomheder der, samt blandt dem der ellers kom i huset), og fik et uvurderligt netværk.

Lige nu har jeg kun et hobbyprojekt/virksomhed, som jeg driver hjemmefra, men når den engang bliver til fuldtidsbeskæftigelse rykker jeg ud. Indtil da nyder jeg et fradrag på en god slat penge for at have kontor hjemme :-)

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)