Jeg ønsker at importerer varer fra Sverige, direkte til mine kunder. Er dette muligt uden at mine kunder bliver besværet med told og andet?
Mit håb er at jeg kan nøjes med at blive reg. som importør, og varen til min kunde, blot er en almindelig levering.
Et andet spørgsmål... sådan "lidt" forenklet ;)
Hvis jeg køber varen i Sverige til 500 kr. og sælger den til kunden for 1000 kr. eks. moms, er min fortjeneste så 500 kr. (når jeg har betalt moms)? Der hvor jeg gerne vil hen, er at jeg ved der ikke er svensk moms på, og når jeg sælger varen er det med moms. Er overstående så korrekt, således at der ikke kommer andre udgifter på?
Jeg ønsker at importerer varer fra Sverige, direkte til mine kunder. Er dette muligt uden at mine kunder bliver besværet med told og andet?
Mit håb er at jeg kan nøjes med at blive reg. som importør, og varen til min kunde, blot er en almindelig levering.
Er du slet ikke klar over at Sverige er medlem af EU? Du skal ikke være importør reg for at handle i EU ej heller er der nogen told indenfor EU. Som erhvevskunde skal du ikke betale moms til din svenske leverandør, men du skal opkræve moms af din danske kunde.