Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til Årsregnskab i regnskabsklasse A

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Umiddelbart så har jeg læst

"Bekendtgørelse om krav til det skattemæssige
årsregnskab mv. for mindre virksomheder
(Mindstekravsbekendtgørelsen for mindre virksomheder) "

og Årsregnskabsloven for klasse A.

MEN - er der nogen der på "almindeligt sprog" kan forklare mig hvad jeg skal udarbejde sammen med regnskabet.

I Summasummarum kan jeg printe hele årsregnskabet, så langt så godt.

Der er ingen revisor inden over, så ingen påtegning.

Men hvad skal jeg som udgangspunkt uddybe, og findes der nogen der har en skabelon, som jeg med lidt tilrettelser kan bruge?

Hilsen

Gert

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:48

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 14:26

Det mest nødvendige er en ledelseberetning, alså hvordan året er gået om det er godt eller skidt, og forventningerne til det nye år.

Om der er sket noget i det nye år som kan have indflydelse det aflagte regnskab.

Og en revisor erklæring (fra ham der har udfærdiget det) om han mener regnskabet er aflagt efter gældende lov, samt om firmaet kan overleve til næste regnskabsår.

Det jo ikke sikker dit årsregnskab er et skatteregnskab, du bliver måske nød til at regulere nogle poster på et stykke papir ved siden af,

Du behøver ikke at lave noter, da regnskabet fra summa er en stor note.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:38
Kravene til klasse A følger primært af ÅRL pgf. 18:

-ledelsespåtegning
-evt. Revisorpåtegning
-ledelsesberetning (som redegørelse for virksomhedens aktivitet, hvordan året er gået og forhold af betydning efter årets udløb frem til regnskabet er aflagt.)
- anvendt regnskabspraksis (hvordan er regnskabetsposter opgjort og indregnet - se evt. Bilag til ÅRL)
- resultatopgørelse
- balance
- noter

Bemærk at der er formkrav til opstillingen af hhv. Resultatopgørelse (artsopdelt eller funktionsopdelt) og balancens poster. Du kan se disse i bilag til ÅRL

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)