Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dilemma med tekster til hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Engesvang, Pårup
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 42
Fra  Brunsvig bygningssnedker forretning Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er i fuld gang med ny hjemmeside, og takket være AMINO.dk så er vi kommet i kontakt med en kompetent hjemmeside designer WEBEO.DK.

Nu er problemet så teksterne især teksten på denneside: http://webeo.dk/udvikling/brunsvig/index.php/om

Vi henvender os hovedsagligt til den kvalitets bevidste privatkunde, "Den rige" som ønsker særpræg og besparelse. Den selvstændige og miljøbevidste. Og erhverv.

Skal man skrive som vi har gjort på siden, eller skrive mere i "du og dig" og ikke "kunden"?

Takker på forhånd

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder meget dumt konstant at snakke om en kundes behov. Altså det lyder mere som om i prøver at pitche til samarbejdspartnere, eller beskrive jeres virksomhed for alle andre end kunder.

Enten brug et meget direkte sprog, eller et meget officielt (det skrevne er ingen af delene efter min mening).

eks: "Vi leverer et langtids holdbart kvalitets produkt til kunderne som svarer til deres behov."

Det får mig til at føle at jeg som potentiel kunde er et forkert sted, da du jo prøver at snakke med mig som om jeg ikke er med i samtalen.

Det er unægtelig en "people-branche" altså det handler om direkte kontakt med en kunde, og det synes jeg bør afspejles i jeres materiale. Derudover ville jeg på ingen måde forvente at en bygningssnedker eller Tømrer ville kommunikere med mig som om det var et officielt dokument, det er vel en branche hvor det hele er lidt nede på jorden - eller tager jeg fejl?

Fra Engesvang, Pårup
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 42
Fra  Brunsvig bygningssnedker forretning Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer

Tak for feedback, vi overvejer i øjeblikket hvad der skal stå i teksterne, derfor vil vi lytte på hvad du har fortalt. det er nemt at sidde sig ned og skrive en tekst men den skal også "ramme" målgruppen.

Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil råde dig til at kontakt til en tekstforfatter :) Der er mange fejl på din side 

sender lige en anbefaling i pm. har været rigtig glad for ham

Venlig hilsen

rasmus 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeres "om"-side er helt forfejlet. Den kommunikerer slet ikke den troværdighed, som I ønsker at etablere.
Problemet er ikke bare tiltaleformen - det er hele indholdet og budskaberne på siden.
Hvad angår tiltaleformen, så har jeg for lang tid siden skrevet et indlæg om, hvordan de forskellige personlige stedord fungerer i professionel kommunikation.
Du finder det her: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2009/08/14/jeg-du-man-han-hun-vi-i-eller-de.aspx

Jeg har også lavet et længere indlæg om at skrive "om"-sider. Det findes her: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2010/06/02/om-os-hvad-skal-vi-skrive.aspx

Hovedbudskabet er, at du skal bruge "Om"-siden til at give et positvt og troværdigt billede af din virksomhed.

God vind med skriveriet. Husk at få læst korrektur, når du er færdig - det trænger du til.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)