Hej med alle jer Aminoér Tak for et godt forum, som jeg har fulgt med i og hentet inspiration fra, gennem de sidste 14 dage. Håber jeg her på debatten, kan hyre en programmør, gerne med forretnings/ iværksætter-evner. Jeg er socialrådgiver og absolut ikke forretningskvinde, men har fået en ide som jeg ikke kan slippe. Som alle andre gode ideer, opstod min ud fra en egentlig banal problematik, som de fleste mødre oplever når man har teenagere. For at gøre en lang historie kort, fandt min søn på 12 år og jeg, på en iværksætter ide og lavede en business case, om en webshop og en fysisk forretning, indenfor handel. Forretningsplanen blev lavet og ideerne til konceptet udviklet. Efterhånden fik jeg (fordi min fantasi løb af med mig) en hel bunke andre ideer og fandt pludselig nye muligheder og løsninger indenfor detailhandlen. Det er nu de nye løsninger og muligheder jeg har behov for hjælp til. (Tankerne om shop/ forretning, er lagt på hylden lige nu) Overordnet kan den løsning jeg har i tankerne, forhindre den omdiskuterede butiksdød. Min indre rebel er fuldstændig vild efter at ansøge om patent, men selvom jeg er god til ideer og har et indre ”drive” til at realisere tingene, har jeg ikke evnerne til at fremstille en demo/prototype, som skal bruges til patent. Jeg har privat en partner, der arbejder med IT, web og shop til dagligt. Altså en der kender det praktiske, men han kan ikke kode. Så jeg søger en dygtig programmør/ iværksætter, til hjælp med at udarbejde en it-løsning. Der er tale om en forholdsvis enkelt Webservice integration, der ikke koster en masse og det er ej heller en raketvidenskab, da min ide til et koncept og løsning indenfor detailhandel, faktisk bare udspringer af allerede eksisterende løsninger. Systemet skal bare udvikles og bruges som demoversion, men samtidig have funktionsdygtige kernefunktioner. Der kan efterfølgende udvikles meget på ideen og der er utallige muligheder fremadrettet, når det kan blive en realitet. Forventer at lave en fast pris med den programmør der kan hjælpe, men vil også sætte stor pris på råd og vejledning omkring søsættelse af produktet. Såfremt projektet fortsat har medvind efter demoudvikling af en prototype, vil der være stor sandsynlighed for fortsat samarbejde måske endda partnerskab, for den rigtige programmør eller firma. Min partner kan lave en kravspecifikation, der kan fremsendes. Så modtager jeg rigtig gerne tilbud eller bare konstruktive tilbagemeldinger. Bonusinfo: Har talt med Patent & Varemærkestyrelsen, samt talt med Kulturministeriet om ophavsrettigheder. Forsøger at få støttekroner. Har et produktnavn og domænenavn er købt. |
Hej Tina
Lyder som et spændende og gennemarbejdet projekt. Det du i princippet efterspørger er en koder, der kan give sit besyv med på hvordan forretningen skal skrues sammen? Jeg giver gerne lidt af det sidste, uden beregning. :o) Du skal være velkommen til at sende mere info i en PM, eller via enia.dk.