Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oscommerce - vise relaterede varer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ved at designe min oscommerce shop (og har læst e-pusher light ). Nu vil jeg derfor meget gerne kunne vise relaterede varer. Det er vigtigt for mig at jeg selv frit kan udpege hvilke varer, der er relaterede til en bestemt vare. Jeg vil også meget gerne kunne give en rabat på den relaterede vare betinget af køb af den første vare, dvs. få 10% rabat på den lampeskærm der passer til den lampe du lige har købt.

Jeg har ledt i contributions og har fundet et par stykker, men det er svært for mig at vurdere dem op mod hinanden. Er der nogen af jer, der har erfaringer på dette område?

Hilsen Louise E

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:08
Du kan kigge på den contribution der hedder XSELL, her kan du gå ind og udpege hvilke produkter der skal være relateret.
Den med rabatten var værer, den tror jeg du bliver nød til at kode fra bunden hvis det skal virke præcist som du ønsker, ellers kunne man kigge på nogle contributions der tillod bundle products, som f.eks, master products tror jeg den hedder. Men igen den fungerer ikke præcist som du ønsker.
Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 22:21
XSELL kan benyttes, jeg droppede dog hurtigt ideen da den ikke er anvendeligt når man har mange produkter, og endte med at kode en simpel krydsrelation som enten kan være et produkt eller en kategori (med nedarvning). Det gør at jeg kan nøjedes med at lave relation forholdsvis højt i mit træ, fx sakse til alle "3d ark". Der er dog pt ikke noget GUI, så alle tilretninger foregår i databasen ... :)

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:47
Hej

I er godt nok hurtige

Jeg havde både kig på "Family products" og "X-sell". Men jeg havde håbet på at der var nogle Aminoer, der havde været inspireret af e-pusher og derfor havde gjort erfaringerne for mig.

Jeg synes faktisk tit jeg sidder med fornemmelsen af at det er nemmere at lave det selv end at pløje sig igennem diverse contrubutions. Er det bare fordi jeg er "oscommerce begynder"?

Jeg tror jeg udskyder rabatten og koncentrer mig om at få krydssalget på plads.

Tak.

Louise E 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:11
Louise: jeg kan kun give dig ret...jeg har mange års erfaring med opensource og jeg oplever tit at det er meget nemmere at lave en given funktionalitet selv frem for at afprøve en håndfuld forskellige løsninger man finder "out there" ... der hvor det giver mening er hvis man ikke selv kan kode eller ikke vil betale andre for det, så kan det lade sig gøre at få noget til at virke ved at "pløje igennem" en masse forskellige løsninger. Men kan du kode selv så gør det da for pokker :P
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:22
Dato: 01-08-2007 23:11:19 Forfatter: mcsolutions Louise: jeg kan kun give dig ret...jeg har mange års erfaring med opensource og jeg oplever tit at det er meget nemmere at lave en given funktionalitet selv frem for at afprøve en håndfuld forskellige løsninger man finder ''out there'' ... der hvor det giver mening er hvis man ikke selv kan kode eller ikke vil betale andre for det, så kan det lade sig gøre at få noget til at virke ved at ''pløje igennem'' en masse forskellige løsninger. Men kan du kode selv så gør det da for pokker :P

Helt enig, kan man kode så gør det selv, opret evt. en testshop hvor du installere de forskellige contributions og få noget inspiration.

Problemet med contributions til oscommerce er at ALLE kan ligge deres l*** op, så man skal være meget kritisk når man installere disse, selvom folk som regel retter andres fejl bagefter ender de fleste contributions i det rene rod efter 10-15 forskellige små hobby programmører har været inde over og laver lidt tilføjelser de synes er super smart til deres egen shop, og mener alle vil have gavn af.

Men det skal dog også siges der ligger mange gode contributions derinde også, som kan spare en udvikler for rigtig mange timer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)