Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tatovør uddannelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 04:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Min kæreste har i længere tid gået og snakket om at hun gerne ville give den et forsøg med at blive tatovør. Jeg kan ikke finde frem til nogen uddannelse men er der nogen som kender noget til det eller selv er tatovør?

Kim

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 05:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kim Rosendal:

Hej aminoer,

Min kæreste har i længere tid gået og snakket om at hun gerne ville give den et forsøg med at blive tatovør. Jeg kan ikke finde frem til nogen uddannelse men er der nogen som kender noget til det eller selv er tatovør?

Kim

Jeg mener bestemt ikke at der findes nogle uddannelser som tatovør. Men i gamle dage fandtes der heller ikke frisør-uddannelser. Så måske din kæreste kunne øve sig på at lave tatoos på ribbenstegen, og med tiden lave en tatovør-højskole - det tror jeg godt der kan være gode penge i.

Med tiden kunne man måske få mennesker ind ad døren, der vil have en billig tusse af en elev. Spændende tanke.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  KeXoType Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Kim.

Der er ingen uddannelse indenfor tatovør-faget, desværre.

Den vej de fleste tager er, at lave et portfolio med deres skitser, tegninger og malerier, for derefter at tage rundt til de shops de gerne vil blive lærling hos. Og så er det ellers at håbe på at de står og mangler en lærling, eller at portfolioet taler for sig selv.

Det er en svær branche at komme ind i, men har man de fornødne færdigheder, gåpåmod og et godt netværk er det bestemt muligt.

At blive selvlært tatovør er da også en mulighed, men langtfra den optimale, og jeg vil ikke anbefale det. De huder man kan købe og øve sig på er som regel langt fra optimale og giver ikke tatovøren den samme feeling som rigtig hud. Dermed ikke sagt at man ikke kan lokke venner og familie til at lægge hud til, men så skal de jo nok heller ikke forvente at få verdens flotteste tatoveringer. Jeg kender et par stykker der har valgt at bruge sig selv som øvehud, lårene fungerer rigtig fint her.

Men under alle omstændigheder er det klart at fortrække at få en lærlinge-plads hos en allerede etableret shop, og derved få en erfaren tatovør til at klare oplæringsprocessen.

Mvh Kasper Jørgensen

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt.

Rigtig god ide med højskolen, Det kan der være gode penge i når hun når videre.

Spørgsmålet er bare om det ikke er oprettet indenfor få år.

Mange tak.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Rosendal:
Jeg kan ikke finde frem til nogen uddannelse men er der nogen som kender noget til det eller selv er tatovør?

Hej Kim,

Som det nævnes, så findes der vist ikke nogen uddannelse indenfor dette, men derimod lærepladser hos den tattovør der nu engang ønsker at tage en lærling.

Hvis din kæreste allerede har sit portfolio klar, eller kan nå det inden maj, så kommer der jo Copenhagen Ink Festival i Valby. Så kan hun tage sit arbejde under armen og gå ind og snakke med de forskellige kunstnere.

Hun kan måske endda nå at lave en lille præsentation som hun kan dele ud til de forskellige, så chancen for at de husker hende efter festivalen, er større.

Med venlig hilsen

Tommy Nitz

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun får en masse tattoo grej her slut februar, så jeg vil helt sikkert tage hende med til Copengagen Ink Festival. Jeg tjekker det lige ud, så får jeg hende igang med at lave en portfolio.

Venligst

Kim 

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  KeXoType Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del erfaring indenfor netop dette felt, og hvis din bedre halvdel har et portfolio jeg kan kigge på, kan jeg sagtens sætte hende i forbindelse med flere respekterede shops. Det kræver naturligvis hun er dygtig,  men det jeg næsten ud fra eftersom du har startet tråden :)

Send gerne en PM med hendes portfolio, så ser vi på det.

Mvh Kasper Jørgensen

//KeXoType//

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)