Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget betyder placeringen af ens lager for logistikken?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Lige et af de dejlige overordnede spørgsmål!

Jeg går og tænker over hvad placeringen af det fysiske lager har af betydning for online forretning. Er disse 2 enheder reelt afkoblede så længe lageret er placeret i DK? Her tænker jeg på om der er fordele ved at have lageret tæt på kBH frem for et random udkants område. Hvis vores distribution klares af Post Danmark er der så prisforskel på disse eksempler? Og hvis vi antager at det ikke er svært at få 'plukke folk' ansat uanset placeringen, hvad er der så ellers at overveje? m2 prisen varierer voldsomt osv så jeg tænker der må være store fordele ved at have lageret et attraktivt sted?

www.google.com

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:37

Der findes intet overordnet svar på dit spørgsmål - Det afhænger udelukkende af, hvilken leveringsservice du vil tilbyde dine kunder.

For en mindre webshop har det givetvis ikke stor betydning, da der er tale om daglige afhentninger. Er dit produkt et hjerte, så er placeringen af lageret med til at gøre leveringstiden kortere.

I forhold til afhentning af pakker, så vil omkostningerne givetvis være større end hvis du var nabo til posthuset. 

Synes umiddelbart ikke dine spørgsmål virker gennemtænkte.... Og du vil ikke få brugbare svar, før du har noget reelt at diskutere - hvad er behovet for lager? Fordelen ved at kunne inspicere eget lager vs. outsource det til TPL og opnå bedre fragtpriser. 

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:52

Hej Jacob,

Tak for dit svar, og jeg beklager at du ikke finder mine spørgsmål gennemtænkte. Jeg er godt klar over det er overordnede spørgsmål. Men jeg regnede det implicit at det drejede sig om en webshop der dagligt sender en ladning pakker af sted. Altså en 'normal' internet baseret forretning med fysiske produkter.
Så du mener det er af vigtig karakter at placere ens lager ved siden af Post DK?

www.google.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)