Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DOMAIN' S HELP

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino' er

Har et spørgsmål til jer alle og håber i kan svare på det.

Vi er igang med at lave/udvikle et site i Danmark " Micro Blogging ", som vi havde tanker om at " launche " i andre lande når vi bliver færdig.

Feks i : com, dk, se, de, no,  nl,  fr,  uk, au,  ca, cn  

Har hørt at man i nogle lande, skal have firma registeret eller selv være tilstede, før man kan købe et domaine, eller launche site i det land.

Kan det virkelig passe ?

Hvis ja, er der nogle andre udveje, hvis man gerne vil Launche det i andre lande ?

Ser frem til jer kloge hoveder. Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 10:13

.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 10:22

Jeg ved at .no er besværligt. Der skal man have en repræsentant i landet. Jeg mener der også kan være problemer i Tyskland, men er ikke 100%...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 26. Jan 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:29

Jeg sidder i samme problemstilling.

De lande koder som vil volde dig problemer er:

- DE, NO, NL, FR, CA

Jeg fik dog løst DE og CA, ved at benytte en lokal partner som brugte deres egen virksomhed som "lokal kontakt", men NL, NO og FR er meget firkantet. FR og NO kræver et lokalt CVR nummer, og da der er begrænsning på antallet af NO domæner man kan købe, samt domæner skal passe på virksomheds navnet er det ikke muligt at få en "partner" til at gøre så meget her.

Jeg ved at der findes løsninger hvor du har en DOMAIN-Partner, som varetager ALT ved dine domæner. Så er det denne partners ansvar at have "lokal" tilstedeværelse. Jeg har ikke selv kigget i den retning, da jeg forventer denne service vil være meget dyr. Jeg mener at det er enten Google, Facebook eller Linked som benytter sådan en service, men kender ikke yderligere herom.

Jeg er sågar blevet domæne registrator hos flere forskellige udbydere for at jeg selv har 100% kontrol med mine domæner. Men det løser desværre ikke alle problemerne. Jeg har forsøgt at samle alle mine domæner ved 3-4 store udbydere, for at gøre det mere simpelt for mig selv i det lange løb.

Jeg ved ikke om Ascio/Speednames kan hjælpe dig. Det er en Dansk domæne virksomhed, som har adgang til domæner i hele verden. Det er 2 seperate virksomheder, men under 1 tag, så vidt jeg lige husker.

http://www.ascio.com/

- https://www.speednames.com/

Hører gerne mere hvis du finder en brugbar løsning hvor du kan håndtere dine domæner selv på en billig måde.

JDMF

Tilmeldt 14. Apr 09
Skrevet kl. 11:55

.

Tilmeldt 14. Apr 09
Skrevet kl. 12:00

Thomas Ulstrup , Tobias G, Jdmf :  Tak for jeres svar som virkelig er brugbart.

Thomas Ulstrup : UK , var der nogle problemer med dem , jeg mener, .co.uk eller .uk

Jdmf: Jeg vil prøve og se de 2 sider an og se om de kan hjælpe.  

Det er næste halvdelen er de domainer, som vil volde problemer som vi havde i tankerne :-( 

Hvis man så ikke kan finde nogle partner, så er man jo helt på bar bund !! ??

Hvis der er andre ude , som vil dele jeres viden om Domain's , vil det være nice... 

Tilmeldt 26. Jan 13
Skrevet kl. 12:08

Speednames/Ascio kan helt sikkert hjælpe dig, men priserne for domæner er ikke billige.

http://www.ascio.com/resources/tld-map 

Du kan se på dette kort hvilke tld som kræver lokal tilstedeværelse, samt hvilke af dem hvis Ascio er lokal også. Så der er en stor mulighed for at de kan hjælpe dig.

En ting jeg så vil anbefale dig, er at holde ALT hos en partner hvis muligt, for at gøre din egen hverdag lettere.

JDMF

Tilmeldt 14. Apr 09
Skrevet kl. 12:20

JDMF: Takker endnu engang, det vil jeg lige se nærmere på. 

bruger du også nogle af dem og med dine domainer i andre lande. 

Tilmeldt 26. Jan 13
Skrevet kl. 12:25

Nej. Jeg benytter ikke selv Ascio personligt.

Jeg har været til møde hos dem i starten af 2001/2002 hvor jeg har brugt dem til 2 af mine kunder, som kræver et enkelt værktøj til domæner hos 1 leverandør, og hvor alle domæner er tilgængelige.

Tilmeldt 26. Jan 13
Skrevet kl. 12:27

Ups, glemte at fortælle hvorfor.

- Deres priser er "lidt" høje, :) - men man får en kvalitets services for dine penge. Det var min holdning da jeg sidst havde med dem at gøre i starten af 00'erne.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)