Det var osse lige det jeg sad og tænkte... Kvalitet koster. Det kan altså ikke lade sig gøre, at sende en pakke fra Aalborg til eks. Odense for 30-40 kr. Det kan ikke holde omkostningerne hjemme. Så skal du ihvertfald stuve og stakke bilerne til... Men man glemmer at tage højde for, at folk osse skal have varerne leveret i ordentlig tid. At drive en transportvirksomhed, er ikke bare noget man "lige" gør. Der er en sindssyg konkurrence på markedet og der kræves en ret stram omkostningsstyring. Derudover findes der flere hyldemeter med lovstof, som det er en temmelig god idé at sætte sig ind i. Men held og lykke til trådstarteren - I er kun nummer 5 eller 6, der mener det er muligt at spinde guld på pakketransport... Jeg forudser endnu en dødssejler... |
Der skal rigtig store mængder til og en pengestærk organisation til for at konkurrere med PostDanmark og GLS. Priserne der nævnes med f.eks 86 kr er kun alm prisliste og ved aflevering til dør. 30 til 40 kr kan allerede fås idag hvis man sender stor mængder dagligt og vælger afhentning i døgnboks eller pakkeshop Jeg kan ikke helt forstå indtjeningen i forretningmodellen hvis der skal kunne sendes enkelt pakker dagligt som er ude dagen efter. Til enhver tid er jeg på udkig efter lav pris der opfylder kravet om levering dagen efter pick up, erstatning ved bortkomne pakker, it upload af pakkerforsendelser og let tilgængelighed for kunden når pakken skal afleveres/afhentes. Der er kun et par stykker i Danmark der håndterer det og det kræver stor kapital. Men flere konkurrenter er absolut velkomne :-)