Er der ikke et par kloge hoveder der kan svare på nedenstående...
Vi har vores hovedside Promaling.dk som fungerer rigtig godt.
Vi har så over en periode oprettet blogs, herunder malmal.dk som faktisk skaber en del trafik. Dog læser jeg flere steder at google kan opfatte mine blogs som "skyggesider" da de er ejet af Promaling.dk og selvfølgelig oprindeligt er skabt med henblik på at skabe trafik. Jeg har af samme årsag fjernet links på de fleste blogs for ikke at komme i badwill hos Google.
Nu er problemstillingen så bare, jeg går jo glip af trafikken. Jeg har læst herinde af nofollow links også giver styrke og derfor kan tælle ned hos google, mit spørgsmål er så nu - kan jeg lave mine links som affiliate links, uden at det giver badwill hos google. Det er fint med mig at det ingen styrke giver hos google med disse blogs, jeg vil bare gerne have trafikken uden at blive straffet af google.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Der er mange der går overdrevet meget op i om Google nu ser det som noget negativt eller ej. Du skal se det på en anden måde. Hvis du skriver om en bestemt slags maling der virker til bestemte slags gulve, så er det i orden du linker til et produkt på dit website der kan løse problemet med et dofollow link. Det kommer der intet negativt ud af.
Hvis du vil være på den sikre side kan du også tilføje et link til en side du intet har med at gøre.
Og hvis du super overtroisk, så kan du blive adresse beskyttet og få skjult dine oplysninger i DK-Hostmaster.
Ja, det er lidt svært at blive klog på, for som jeg læser jeres svar er intet sikkert ??
Men ok, en løsning kan være at flytte de domains over til en anden ejer ? - iøvrigt linker jeg også til andre...
Det er bare lidt trævls hvis jeg sidder og skriver i en blog om en behandling som er reel nok og så bagefter bliver straffet fordi jeg linker over til slutløsningen på min hovedside.
Så vil jeg hellere bruge tiden på andet......ja, det ville være nemmere at opfinde sin egen søgemaskine !
Google fortæller jo ikke hvad de gør, så ofte er mange råd noget der bygger på erfaringer fra forskellige SEO eksperter og alle er ikke altid lige velunderbygget.
Jeg er begyndt at sige at man skal gøre lidt af hvert, så det ser naturligt ud. Hvor sandsynligt er det lige alle links til er web site er dofollow hvis de er opstået naturligt?
Kort sagt er min teori at Google bliver mistænksom hvis alt ser for perfekt ud.