Jeg har et spørgsmål omkring google places, som jeg er lidt usikker på. Jeg driver en virksomhed hvor vi er forskellige specialer omfattende fysioterapeuter, kiropraktorer, fodterapeuter mv. alt sammen fra samme postadresse.
Når jeg søger lokalt får jeg kun en "places"lokation på kiropraktor. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg opnår det for de øvrige specialer?
Jeg har læst følgende under hjælp/retningslinjer og ved ikke om det er løsningen (synes det er lidt uklart/tvetydigt):
Virksomheder med flere fagområder, f.eks. advokatfirmaer og praktiserende læger, bør ikke oprette flere fortegnelser for at dække alle deres specialer. Du kan oprette én fortegnelser for hver praktiserende specialist og én fortegnelse for hospitalet eller klinikken generelt.
Du har mulighed for at oprette 10 "listings" på Google Places pr. Google konto. Jeg vil derfor anbefale dig simpelthen at oprette en "listing" for hvert speciale du har.
Har du stadig problemer med Google Places så er du velkommen til at kigge på min hjemmeside på: www.netsaloon.dk hvor du kan betale dig fra at få det gjort, for et engangs beløb uanset hvor mange "listings" du ønsker. Med i prisen får du en super god support hvor du har ret til at få opdateret og rettet dine Google Places så ofte du ønsker.
Det er vigtigt, at du IKKE opretter en Places pr. område I arbejder indenfor. Var I en tandlæge og advokat i samme hus, så skal I selvfølgelig have en seperat places. Men så snart vi bare snakker forskellige områder som kiropraktor, fysioterapi og fodterapi - jamen så skal I kun have én Places. Er den optimeret korrekt, kommer I frem på alle søgeordene:)
Du skal kun oprette én listing for din virksomhed og så vælge de forskellige specialer som kategorier.
Det er direkte imod Googles retningslinjer, at oprette bulk listings for samme virksomhed, som en anden foreslår, og det vil desuden gøre, at du kommer til at konkurrere med dig selv. Så det vil jeg kraftigt fraråde dig.
Hvis du gerne vil findes på andre kategorier end kiropraktor, vil jeg anbefale dig, at foretage citation building på andre lokale sider hvorpå du referer til de forskellige specialer, som din virksomhed også indeholder. Derved vil Google efterhånden forstå, at din virksomhed servicerer andre specialer samme sted.