Hejsa Amino'er Jeg har fundet mig et perfekt domænenavm til min virksomhed, men jeg har desværre fundet ud af at det domænet er optaget. Den der har registeret domænet benytter det ikke, og jeg kan se i WHOIS databasen, at vedkommende har 72 andre domæner registreret. Registranten er et reklamebureau, hvor de fleste domæner ikke er i brug. Jeg vil selvfølgelig tage kontakt til registranten og høre om jeg kan få overdraget domænet enten gratis eller ved at betale en mindre pris for det. Men jeg vil også godt tage mine forholdsregler, såfremt registranten ikke vil overdrage domænet, eller hvis han forlanger en ublu pris. Derfor ville jeg godt tage en screenshot, som dokumentation for at domænet ikke er i brug, men hver gang man indtaster domænenavnet i URL-feltet, får man en "internet explorer kan ikke vise siden", hvilket jeg tolker som om at der ikke er nogen forbindelse til domænenavnet. Jeg har prøvet at besøge siden gennem flere dage, og fra forskellige computere og internetforbindelser.
Mit spørgsmål er derfor, hvordan dokumenterer jeg at siden ikke benyttes, når jeg ikke kan få adgang til siden?
Hilsen Simon |
Bemærk at selvom et domænenavn ikke svarer på f.eks. www.domæne.dk, kan det sagtens være i brug alligevel - f.eks. til mail eller via subdomæner. Ligeledes er der intet forbudt ved at have et domæne registreret uden at bruge det, det kan jo være der er fremtidige planer for domænet eller lignende. Opretholdes registreringen udelukkende med salg for øje, er det dog selvfølgelig mod reglerne.