Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandske køb af DK domæner ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Lige til at starte med, ved ikke lige om jeg har oprettet mit indlæg det rigtige sted??

Mit spørgsmål går på: Er det lovligt for udenlandske privat personer eller firmaer at købe danske domæner, for herefter at sælge dem online på sitet ?

venlig hilsen

M

Prøv vores hjemmelavede kageopskrifter i dag www.opskrifterpåkager.dk Hundredvis af lækre og nemme opskrifter.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:08

De må ikke købe dem på hensigt af at sælge dem igen med det samme.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:29

Udenlandske registranter er underlagt de samme betingelser som danske registranter. Herunder også at de ikke må registrere, eller opretholde en registrering, udelukkende med videresalg for øje. Det sagt, så sker det jo selvfølgelig i et stort omfang alligevel.

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:39

Mange tak for jeres hurtige svar. Tænkte nok det ikke var helt efter bogen.

Ja kan se inde på DK hostmaster at man kan klage til http://www.domaeneklager.dk/dansk/klagenaevnet 

Har i erfaring vedr. dette emne ? Altså kan se det koster 150 kr at klage , men hvad mht. tid ? Bliver der gjort noget ved det og i så fald hvordan og hvorledes.

På forhånd mange tak 

Venlig hilsen

M

Prøv vores hjemmelavede kageopskrifter i dag www.opskrifterpåkager.dk Hundredvis af lækre og nemme opskrifter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49

Du skal regne med en behandlingstid på 6-8 måneder, så det kræver tålmodighed.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:55

Typisk vil udenlandske registranter have domænet sat op med et standard script som Sedo el. lign. Hvis det er tilfældet, så er det ikke udelukkende med videresalg for øje, i og med de tjener penge ved at have domænet parkeret, da der er ads' på siden og mange af domænerne har indgående trafik - det er ikke uvæsentlige beløb der kan tjenes på de scripts. 

Hvis du derfor ikke har nogen meget relevant relation til domænet så er jeg 90% sikker på du ikke vil vinde en sag i og med domænet er i brug.

Noget helt andet er så hvad en fair pris for domænet er, men hvis du smider mig en pb med det (hvis du ikke vil have det offentligt) kan jeg give et realistisk bud på hvad du skal betale, og evt. skaffe dig det billigt. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)