Jeg er ansat i min søns firma på deltid og får en løn som svarer til dette.
I dag modtog jeg en indkaldelse fra SKAT, hvor de indkaldte mig til et møde vedr. min skatteansættelse for indkomståret 2011. I den forbindelse ville SKAT have udskrifter af min bankkonto for hele år 2011 samt hele år 2012.
Har SKAT ret til uden videre at få disse bankudskrifter?
- Min søn har fået en indkaldelse til et møde (samme tid) om moms- og skatteansættelse for samme periode.
Det lyder jo næsten som om de har noget "på Jer". var det mig ville jeg overveje at medbringe en revisor til mødet.
De har helt sikkert ikke noget på os, men det tror de jo tydeligvis, de har. Jeg synes blot, det er ubehageligt, at skulle udlevere mine private papirer, men det må jeg jo komme over så.
Ja det er jo lidt usædvanligt at de tager jer begge på samme tid - din søn med moms og skat for firmaet og dig med dine bankkonti, men skat kan absolut bede om det og skal ha dem, og de sidder ikke og ser om du har brugt pengene på antikviteter eller sjove film, de ser rent proff på transkatikoner, formentlig dem der er mellem din søns virksomhed og dig og evt dig og din søn den anden vej. Det kan være ren rutine, men som nævnt er det lidt usædvanligt, at de indkalder jeg begge på samme tid. Det ville da være interessant hvis du ville følge lidt op og fortælle hvad det er skat ser efter i sådan et spørgsmål, for vi er jo jo nok mere end en der enten arbejder for en søn, eller søn der arbejder for en far osv
tak
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg skal nok vende tilbage og jeg har allerede pakket alt materiale til revisoren, så han kan se det igennem inden mødet. Så håber jeg bare på fairplay fra SKATs side :)
Der var et TV program i den her uge hvor SKAT var i Skagen og tjekke dyre firmabiler og hvad de mon lavede i Skagen i uge 29 (eller lige deromkring). I et tilfælde gik de ind og tjekkede hvornår bropas var blevet brugt for bilen, og matchede det op imod fødselsdage i deres familier for at se om firmabilen var blevet brugt til privat transport til fødselsdagene. Så man skal nok regne med at de har pænt store beføjelser :)