Hej! Det drejer sig om: www.tyveri.net www.justin-bieber.dk (ikke grine! jeg er ikke fan! men der kan måske scores penge på det!) Jeg kører naturligvis siderne på Wordpress, og har købt mig et layout som kan modificeres på alle mulige leder og kanter - U-Design. Jeg ejer også layoutet Sahifa, som er responsivt - begge er købt hos www.themeforest.net. Min idé er så at jeg vil lave siderne så simple som muligt og køre Google AdSense på siderne. Jeg har konto hos Analytics, Adwords og AdSense, og så har jeg tænkt mig at sætte nogle søgeord op via Google Alerts, så jeg kan lave noget linkbuilding hvis der skrives nyt indhold der er relevant i forhold til indhold på mine sider. Jeg vil gerne lave kvalitetsindhold, da jeg har læst side op og side ned om at det er en af grundstenene i en SEO-venlig side :) 2. Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med tjenestetorvet.dk? |
Udfra hvad jeg har læst på nettet, vil jeg vove at påstå, at det er ligegyldigt om dit domæne ender med .net eller .dk, såfremt dit site er på dansk. Dette gælder dog kun, hvis du hverver din trafik fra søgemaskinerne og ikke direkte trafik - her har folk en tendens til at skrive .dk, hvis det er et dansk site, hvilket kan resultere i at dine besøgende klikker sig ind på konkurrentens side. Dette er ser jeg dog ikke som nogen hindring, da det jo er et affiliate-site, og at det er min erfaring, at langt størstedelen af de besøgende, lander på siden via en Google-søgning.
Det vigtige er, som du selv påpeger, at du har noget godt og brugbart indhold, da det i højere grad, er det Google baserer sine placeringer og pagerank på end domænetypen.
Mht. Tjenestetorvet.dk, kan jeg kun anbefale dem - godt koncept. Det er gratis for de besøgende, at udfylde spørgeskemaet, og du tjener penge hver gang, nogle gør det. Mit forholdsvist korte kendskab til dem, har endnu ingen givet mig nogle negative oplevelser.
Held og lykke med dine projekter!