Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi vil sælge internationalt - hjælp til momsregler m.v.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja,

Mig og min partner starter snart et hostingfirma. Vi vil starte ud med at sælge internationalt.

Problemet er bare at vi - for at sige det ligeud - ikke kender noget til moms, regler osv.

Er der nogle her der kan ridse regler op for handel til udlandet? Skal man have registreret virksomhed?

Mvh
Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 12:12

Privat:

I sælger med dansk moms indtil i omsætter nok i de respektive (forskellige) lande til at blive moms-registreret der - Bliver formentlig (95% sikkert) ikke nødvendigt.

Erhverv:

I sælger uden dansk moms til virksomheder med GYLDIGT EU VAT nummer.

I kunne med fordel nok lave et script der tjekker EU's "VAT side" automatisk ved nye kunder, og gemmer en kopi af siden til dokumentation. (den safe metode)

/Niels

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Skrevet kl. 12:30
Okay. Vi er et momsregistreret firma.

Så hvis vi vil sælge til private siddende i udlandet. Hvad gør vi så?

Mvh
Kasper

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Skrevet kl. 12:32
Jeg tænker salg til private og erhverv, uden for EU.

Skal man fx. godkendes af SKAT?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34

Ja du skal registreres for at exportere til lande uden for EU, det fremgår af Toldlovens § 29, stk. 4. Eksportregistrering sker hos Erhvervsstyrelsen på virk.dk.

Det er din pligt at sørge for registreringen, også selvom du overlader opgaven med udfyldelse af udførselsangivelsen til en transportør eller en speditør. Det er derfor vigtigt, at du oplyser dit Eksport CVR-/SE-nr. til den, der laver udførselsangivelsen på dine vegne.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Skrevet kl. 12:40
Cookie : ok. Er der så andet en moms man skal tage højde for?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32

Du må ha fat i en der er mere vidende end jeg - og nok også forklare det med hosting mere, men det ligner jo ydelsessalg til lande uden for EU og så ville jeg tro du bare skal ha fat i ydelsesmoms og jo givet føre regnskab efter årsregnskabsloven og skatte af overskuddet. Jeg ved meget lidt om ydelsessalg til uden for EU (og indenfor Big Smile)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)