I sælger med dansk moms indtil i omsætter nok i de respektive (forskellige) lande til at blive moms-registreret der - Bliver formentlig (95% sikkert) ikke nødvendigt.
Erhverv:
I sælger uden dansk moms til virksomheder med GYLDIGT EUVAT nummer.
I kunne med fordel nok lave et script der tjekker EU's "VAT side" automatisk ved nye kunder, og gemmer en kopi af siden til dokumentation. (den safe metode)
Ja du skal registreres for at exportere til lande uden for EU, det fremgår af Toldlovens § 29, stk. 4. Eksportregistrering sker hos Erhvervsstyrelsen på virk.dk.
Det er din pligt at sørge for registreringen, også selvom du overlader opgaven med udfyldelse af udførselsangivelsen til en transportør eller en speditør. Det er derfor vigtigt, at du oplyser dit Eksport CVR-/SE-nr. til den, der laver udførselsangivelsen på dine vegne.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du må ha fat i en der er mere vidende end jeg - og nok også forklare det med hosting mere, men det ligner jo ydelsessalg til lande uden for EU og så ville jeg tro du bare skal ha fat i ydelsesmoms og jo givet føre regnskab efter årsregnskabsloven og skatte af overskuddet. Jeg ved meget lidt om ydelsessalg til uden for EU (og indenfor )
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER