Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træk moms fra kursus i udlandet samt transport udgifter.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg tage en kursus i udlandet (non-EU land), kan jeg så træk moms fra kursusudgift samt transport og ophold udgifter (flybilet, taxa, hotel...)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07

Det kan man ikke svare på uden at kende kurset og dets formål og nødvendighed for firmaet - set i rammerne af hele virksomheden. Lad os sige kurset svarer til halvdelen af din årsomsætning, så vil rammerne måske få skat til at stille spørgsmål ved sammenhænget, uden at der dog er en klar entydig regel

Kurser i langbortistan vil skat givet kunne være ganske så opmærksomme på, da de er lette at kombinere med fornøjelse, så det er et meget specifikt spørgsmål som vil kræve specifik bedømmelse. Kan du overbevise dem om, at det er rejsens eneste formål og at kurset udelukkende er for at styrke din virksomhed, så er udgangspunktet at der kan være fradrag for de ting du nævner. Det er til syvende og sidst skat der kan afgøre det og beslutte om de synes du løfter beviset.

Moms på kursusudgift lyder lidt mærkeligt, det er der oftest ikke, og er det i non EU er der jo slet ikke fradrag i dansk moms (og det andet er der ikke moms fradrag for i alle fald). 

Da det jo kan være et vidst beløb, kan du beskrive kursets formål, sted, tid og samlede udgift -  kort og koncist til skat - og betale noget med 350 eller 400 kr OG udbede dig bindende svar. Så ved du præcis hvor du står inden du bestiller

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:20

Mange tak..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)