Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Luksus netcafe?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dav jeg hedder Patrick og jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave en undersøgelse omkring en ide jeg har.

Jeg skal undersøge om der skulle være et marked for at åbne en luksus netcafe! Og hvad mener jeg så med det...

Det jeg tænker er, at have en netcafe hvor alt bare er i top tilstand. Computerne er bedste af de bedste med store 24 tommer skærme, at også have nogle skærme med 3d så man kunne prøve det. Stedet skulle være flot indrettet med dyre møbler, neon lys under border, aircon, osv. Der skulle ikke mangle noget. Der skulle være VIP rum, der ville være wek med konkurrencer af diverse spil online. Der ville rum til at spille xbox, playstation eller wii. Mad og drikke i bedste still og service iorden. Alt tænkelig skulle være top doller.

Spørgsmålet er så om man er villig til at betale fx. 25 kr eller måske lidt mere i timen. En nat til måske 150 kr.

Ville gamer være interesseret i at betale mere i timen på en netcafe som er lidt mere luksus. Eller vil de bare vælge den lokale til 12-15 kr i timen.

Er gamer ligeglad med hvor luksus det er bare det er billigt ?

Ville gamer vælge en luksus netcafe som ligger lidt længere væk end den lokale ? 

???

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 98
Fra  Gibbers Skrevet kl. 11:09

Vil tro at "lukus" er lige meget. Mange netcafér er lukket. Jeg tror personligt at det "nye" bliver netcafe med egen computer. 

Mvh 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 19:13

Nikolaj Nielsen:

Vil tro at "lukus" er lige meget. Mange netcafér er lukket. Jeg tror personligt at det "nye" bliver netcafe med egen computer. 

Mvh 

Skræmmende - jeg havde tænkt mig at skrive præcis samme kommentar :) Som du selv siger, tror jeg fremtiden vil være et gamer-"hotel" - ALLE med interesse for gaming har i dag lettere end nogensinde før ved at anskaffe sig egen PC - før i tiden hang pengene hos de unge ikke på træerne som de gør i dag, og en computer er både blevet billigere end før og allemandseje.

Dog har de færreste plads på deres værelser til at invitere vennerne forbi og game. Så måske ville der være fremtid i at indrette nogle fede lokaler hvor man kan komme og opsætte sin PC og koble sig på wi-fi? Man kunne så nøjes med at betale en minimal pris, der så kan opvejes af salg fra kiosk/cafe, hvor priserne igen skal være rimelige. Samtidig kan du så forbyde dem at tage egen mad/drikkevarer med ind.

Jeg tror måske kun det ville kunne løbe rundt i de allerstørste byer i Danmark.

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:27

Synes de andres ideer med et "Gamer hotel" lyder superfedt. F.eks til LAN party med vennerne! Med et rum man lejer og så har man sin egen comp. med.Skype-Smile

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 19:39

Jeg har været på en computercafe som desværre for sent i deres levetid opdagede at markedet var i luksusgamere med penge og som bestiller dobbelte whiskeysjusser - det gælder om at have en aldersbegrænsning.

Generelt så hold dig væk fra computercafeer. Jeg har en kammerat det gik galt for. De overvurderede stærkt markedet i en forstad til KBH. Du taler heldigvis om at trække folk langvejs fra og ikke kun lokalt.Her er lige en klokkeklar advarsel om at hvis du starter noget så få alle aftaler på skrift og ikke mindst aftal på forhånd, hvordan i kan købe hinanden ud.

Du kan sammenligne det med at drive et værtshus - dine gæster betaler bare ikke det samme i timen som bodegabenny drikker for og hans bord skal ikke udskiftes hvert år med en ny fed model. Tror et værtshus er en bedre forretning.

Det handler selvfølgelig mest om udbud og efterspørgsel og jeg tror markedet er godt dækket ind. Jeg har dog tænkt på at man måske kunne få det til at løbe rundt, hvis man holdt computerkurser eller andre kurser, hvor pcadgang var nødvendigt i dagtimerne.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 19:48

Jeg vil skrive mig på listen over et "gaming hostel", hvor der er:

• Bar
  • Billig mad
  • Plads til soveposer
  • Virkelig awesome Internet 
  • ... Osv
Det er en VIRKELIG god ide, hvor der kan tjenes nogle penge. Lad drengene overnatte der i weekenden, og ellers holde nogle virkelig fede LAN parties (skriv evt. en privatbesked hvis du synes det er en sej ide).
En gammeldags computercafe er en ekstremt dårlig ide. Du er 15 år for sent ude til det.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Fra  eDesigner Skrevet kl. 19:54

Som der bliver nævnt så tror jeg at det marked er dødt. Man kunne måske som der også bliver nævnt gøre det til en "docking-station" for folk med bærbar og tablet der ønsker en internet forbindelse.

Der kunne evt. stå nogle computere til rådighed med software til billederedigering for folk som ønsker at udskrive billeder fra deres mobil eller tablet.

Som noget ekstra, så synes jeg også at gamer-hotel lyder fedt, men om det skal være hver anden weekend eller hver dag.

Personligt kunne jeg godt selv finde på det med gamer-hotel, hvis der var nogle arrangementer/konkurrencer forbundet med det. Ellers kunne jeg lige så godt sidde derhjemme med Ventrilo eller Teamspeak.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:54
Jeg tror mere på lave noget lignende dette

www.dreamhack.se
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:00

Men pas nu lige på at der ikke lige render en eller anden bølle ind og tager andre folks (eller dine egne for den sags skyld) computere. Tror folk bliver sure, hvis de lægger sig til at sove (hvis det f.eks er et 24 timers LAN party) og de vågner op uden computere...

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:45

Det ligger vel lidt i ordet "gamer hotel" at man har sit eget rum, der så kan aflåses hvis man synes det er nødvendigt :) f.eks. når man sover!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)