Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man finde ud af, hvor et domæne er hostet?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min veninde er kommet i en lidt åndssvag situation: Hun har købt et domænenavn og fået en ven til at flikke en hjemmeside sammen. Nu er der sket det beklagelige, at vennen er død, og hjemmesiden er ca. halvt færdig - hvad værre er, at han tog forskellige informationer 'med' sig: Hvor sitet bliver hostet samt brugernavn og password til overhovedet at komme ind på sitet.

Vi har papirerne fra DK-hostmaster, men det er alt. Kan man på nogen måde finde ud af, hvem der hoster siden - så må vi prøve at ringe og tale med dem ...

Hvad gør man i sådan en situation?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:37

Både informationer fra DK-hostmaster og eksterne services som eksempelvis netnationen kan tit være til en hjælp. Har du et domænenavn, kan vi muligvis lettere hjælpe dig

- Emil

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 22:37

navn på webside, og jeg kan måske hjælpe dig :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Nov 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 22:38

Da jeg registrede mit seneste domæne fik jeg følgende på mail:

DK Hostmaster har den 11. oktober 2012 reserveret domænenavnet XXXXX.dk  til dig på baggrund af en anmodning fra din registrator, Meebox ApS. Da selve aftalen om registrering af domænenavnet indgås mellem DK Hostmaster A/S og dig, skal du være opmærksom på, at selve registreringen af domænenavnet først er endeligt foretaget, når du aktivt har bekræftet aftalen på DK Hostmasters hjemmeside.

Mener også at det stod i brevet jeg efterfølgende fik med posten :)

I øvrigt samme information der kommer inde på dk-hostmasters whois...( https://www.dk-hostmaster.dk/ )

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Skrevet kl. 22:40

cmd prompt kan du tracert www.navn.dk og få ip frem, den kan du så bruge til at track host med http://www.webhosting.dk/webcheck.php

Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Skrevet kl. 22:41

Nå, man kan også bare skrive domænet på den side der, kan jeg se :D

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:55

Jeg har sendt en privat besked. Det er som regel relativt let at finde ud af hvor et givent domæne er hostet. 

De fleste hostingvirksomheder vil formentlig kræve at du dokumenterer ejerskab af domæne/webhotel (eller hvad de kalder hostingaftalen), før de kan udlevere loginoplysninger til jer. 

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 23:35

Tak for hjælpen alle :-) Klart, man skal dokumentere, men det kan papirer fra DK-hostmaster vel gøre?! Dem har vi i hvert fald.

Har sendt PB til dig, Bo. Og har sagt til veninden at hun s'gu' må sørge for at have informationerne liggende sammen med andre, vigtige papirer.

/Marianne

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)