Min veninde er kommet i en lidt åndssvag situation: Hun har købt et domænenavn og fået en ven til at flikke en hjemmeside sammen. Nu er der sket det beklagelige, at vennen er død, og hjemmesiden er ca. halvt færdig - hvad værre er, at han tog forskellige informationer 'med' sig: Hvor sitet bliver hostet samt brugernavn og password til overhovedet at komme ind på sitet.
Vi har papirerne fra DK-hostmaster, men det er alt. Kan man på nogen måde finde ud af, hvem der hoster siden - så må vi prøve at ringe og tale med dem ...
Både informationer fra DK-hostmaster og eksterne services som eksempelvis netnationen kan tit være til en hjælp. Har du et domænenavn, kan vi muligvis lettere hjælpe dig
Da jeg registrede mit seneste domæne fik jeg følgende på mail:
DK Hostmaster har den 11. oktober 2012 reserveret domænenavnet XXXXX.dk til dig på baggrund af en anmodning fra din registrator, Meebox ApS. Da selve aftalen om registrering af domænenavnet indgås mellem DK Hostmaster A/S og dig, skal du være opmærksom på, at selve registreringen af domænenavnet først er endeligt foretaget, når du aktivt har bekræftet aftalen på DK Hostmasters hjemmeside.
Mener også at det stod i brevet jeg efterfølgende fik med posten :)
I øvrigt samme information der kommer inde på dk-hostmasters whois...( https://www.dk-hostmaster.dk/ )
Jeg har sendt en privat besked. Det er som regel relativt let at finde ud af hvor et givent domæne er hostet.
De fleste hostingvirksomheder vil formentlig kræve at du dokumenterer ejerskab af domæne/webhotel (eller hvad de kalder hostingaftalen), før de kan udlevere loginoplysninger til jer.