Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er .com meget bedre end .org, .net o.s.v.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at lave en international hjemmeside, hvor jeg skal sælge mine indkast-kurser.
Throwin.com er optaget, og de vil have 5000 dollars for den.
Er det lige så godt at have en .org side, eller slår .com bare alt?

Jeg overvejer, at lave et helt andet .com domæne, der har Throw-in i titlen...

De bedste hilsner
Thomas Grønnemark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 18:09

Hej Tambou.dk

Tak for svaret :-D
Jeg har potentielle kunder over hele verden.
Der har været folk fra 64 forskellige lande inde på www.throwin.dk det sidste år , så jeg skal bare have et domæne der rammer world wide...

De bedste hilsner
Thomas

Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:11

Hej Thomas.

Det er et meget svært spørgsmål, men og alle har vel forskellige meninger.

Jeg kan personligt bedst lide .net domæner til internationale hjemmesider. Men det er selvfølgelig smag og behag.

Mvh,

Frederikbontved

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 18:11

Det kommer an på hvad du mener med om det er bedre.

Søgemaskinemæssigt, vil jeg mene at det ingen betydning har, bortset fra at der kan være nogle landespecifikke endelser, som google osv. vægter højere for folk der søge i de pågældende lande.

Hvordan det virker over for kunden, er straks en helt anden sag. Og du kan selvfølgelig oprette og bruge de domæneendelser du vil, til hvad du vil. Dog er der nogle overvejelser der er godt at have med:

.com er helt klart at foretrække til en kommerciel international virksomhed, da det er det kunderne kender. Det er også dette, som denne domæneendelse oprindeligt er beregnet til.

.org skal du helst undgå, da det typisk er nonprofit organisationer, som benytter sig af dette, og det kan derfor virker mærkeligt på kunderne. .org er også beregnet til nonprofit organisationer.

.net er også en god mulighed, selvom dette domæne oprindeligt er reseveret til netværk. Det er dog ikke noget kunder forbinder på samme måde, som f.eks. med .org.

Skal du derimod ind på et bestemt lands marked, er det klart at fortrække at bruge det lands endelse. F.eks. Sverige: .se, Danmark: .dk, italien: .it osv.

Vælg .com, hvis du har muligheden for det, og det ikke er specifikt ét bestemt land du vil ind på markedet for.

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 18:35

Tak for svaret Martin :-D

Jeg kendte ikke til det med .org, men nu er jeg blevet lidt klogere :-D

Tak...

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Fra  Bronxliving Skrevet kl. 18:45

Hej Thomas

Interessant sporgsmal, de fareste tanker over. Jeg arbejder bla. med den slags i mit nuvarende arbejde (Reklame-Branchen).

Du skal ikke kobe deres domane, da det efter min mening, ikke klinger godt grundet stave maden: throwin.com men kan ikke umildbart se der star throw-in hvis du forstar.

Men ingen kritik, uden konstruktivitet, og forslag.

thi.com (Throw-in) - forkortelse

throw-in.com som du selv har forslaet er ogsa et gode bud.

thrwin.com (Harvard maden)

Og ang .com sporgsmalet, sa ja det er vigtigt, nar man satser internationalt, en undersogelse viser at 76% ud af 5000 adspurgte i erhvervslivet i dog kun i USA forbinder .com med succes og noget posetivt.

Et par forslag, du maske kan overveje, held & lykke!

Ps: beklager de manglende AA OE, haber det er lasbart.

Mvh Ruben|Bronxliving

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 21:12

Tak for svaret Röbeen :-D

Jeg har overvejet nogle alternative stavemåder, og der kunne dit forslag godt være en af løsningerne.

Jeg venter på svar fra throw-in.com, men forventer at de også kræver KASSEN for domænet...

Jeg hælder mest til en alternativ .com adresse :-D

De bedste hilsner
Thomas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)