Det kommer an på hvad du mener med om det er bedre.
Søgemaskinemæssigt, vil jeg mene at det ingen betydning har, bortset fra at der kan være nogle landespecifikke endelser, som google osv. vægter højere for folk der søge i de pågældende lande.
Hvordan det virker over for kunden, er straks en helt anden sag. Og du kan selvfølgelig oprette og bruge de domæneendelser du vil, til hvad du vil. Dog er der nogle overvejelser der er godt at have med:
.com er helt klart at foretrække til en kommerciel international virksomhed, da det er det kunderne kender. Det er også dette, som denne domæneendelse oprindeligt er beregnet til.
.org skal du helst undgå, da det typisk er nonprofit organisationer, som benytter sig af dette, og det kan derfor virker mærkeligt på kunderne. .org er også beregnet til nonprofit organisationer.
.net er også en god mulighed, selvom dette domæne oprindeligt er reseveret til netværk. Det er dog ikke noget kunder forbinder på samme måde, som f.eks. med .org.
Skal du derimod ind på et bestemt lands marked, er det klart at fortrække at bruge det lands endelse. F.eks. Sverige: .se, Danmark: .dk, italien: .it osv.
Vælg .com, hvis du har muligheden for det, og det ikke er specifikt ét bestemt land du vil ind på markedet for.