Hejsa, jeg vil høre om der er nogen der kender store virksomheder (der omsætter for minimum 100 millioner om året online), der har valgt at bruge Magento Community i stedet for Magento Enterprice? Det er nemt nok at finde eksempler på store Magento Enterprice virksomheder, men jeg synes det er noget sværere at finde store Magento Community virksomheder. Er det fordi, de ikke findes? |
Zalando startede på MAgento 1.0 CE. - i 2010 kørte de på Magento 1.4.
Jeg tabte udviklingen på den debat der var omkring License Issues imellem Varien & Zalando da de havde 14 Web Servere til at afvikle Magento.
Det betød at hvis Zalando ville upgrade til Magento Enterprise hed den årlige licens dengang : 14x ~ USD 12.000 = USD 168.000 bare i licens.
Det ville Zalando gerne forhandle om. Men Varien afviste pure at kunne forhandle de årlige licens omkostninger.
Zalando kører idag på en Hybris platform. - Så vidt jeg ved.
Issuet er: Omsætter du for +100Mill har du brug for et seriøst cluster til at drive din magento løsning. AutoScaling af Cloud miljøer kan være en løsning for disse. angrybirds merchandise shoppen kører på en Amazon Cloud.
Magento Inc's Enterprise Licens model siger at du _skal_ betale en licens for hver node du har installeret Magento Enteprise på. Så i et Autoscaling cloud miljø. Ville du kunne skalere din løsning op. - men dermed også bryde magento Inc's licens regler. medmindre du har betalt en EE licens for alle de nodes du højst kan komme til at scalere til.
Det er lidt MAgento Enterprise' udfordring. License modellen til large scale solutions.