Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du eksempler på Magento Community shops der omsætter for +100 millioner om året?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Brisingi Magneter Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg vil høre om der er nogen der kender store virksomheder (der omsætter for minimum 100 millioner om året online), der har valgt at bruge Magento Community i stedet for Magento Enterprice? Det er nemt nok at finde eksempler på store Magento Enterprice virksomheder, men jeg synes det er noget sværere at finde store Magento Community virksomheder. Er det fordi, de ikke findes?

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Zalando startede på MAgento 1.0 CE. - i 2010 kørte de på Magento 1.4.

Jeg tabte udviklingen på den debat der var omkring License Issues imellem Varien & Zalando da de havde 14 Web Servere til at afvikle Magento.

Det betød at hvis Zalando ville upgrade til Magento Enterprise hed den årlige licens dengang : 14x ~ USD 12.000 = USD 168.000 bare i licens.

Det ville Zalando gerne forhandle om. Men Varien afviste pure at kunne forhandle de årlige licens omkostninger.

Zalando kører idag på en Hybris platform. - Så vidt jeg ved.

Issuet er: Omsætter du for +100Mill har du brug for et seriøst cluster til at drive din magento løsning. AutoScaling af Cloud miljøer kan være en løsning for disse. angrybirds merchandise shoppen kører på en Amazon Cloud.

Magento Inc's Enterprise Licens model siger at du _skal_ betale en licens for hver node du har installeret Magento Enteprise på. Så i et Autoscaling cloud miljø. Ville du kunne skalere din løsning op. - men dermed også bryde magento Inc's licens regler. medmindre du har betalt en EE licens for alle de nodes du højst kan komme til at scalere til.

Det er lidt MAgento Enterprise' udfordring. License modellen til large scale solutions. 

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 21:24

Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Brisingi Magneter Skrevet kl. 21:40

Hej Nils,

det er netop også pga. Variens licenspolitik at jeg efterspørger eksempler på Magento Community løsninger. Mange store virksomheder må være blevet afskrækket af af at betale 12 K USD årligt per licens. Du kommer jo ikke langt bare med 2 produktionslicenser, hvis du ønsker lidt redundans. I Zalandos tilfælde kunne man jo godt forestille sig at de kunne have valgt Magento Community og så brugt bare 20 K om året på caching og moduler, der bringer det op på højde med Magento Enterprice eller måske endda bedre. Men de valgte tilsyneladende en helt anden platform i stedet. Men er det det typiske scenarie? Altså at en virksomhed der ikke vil/kan betale for Magento Enterprice skifter til en helt anden platform i stedet for at bruge Magento Community?

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 21:59

Larsbachs:
Men er det det typiske scenarie?

Det er usædvanligt individuelt.

MAgento Enterprise er en _virkelig_ stærk platform. Det er MBS Dynamics AX også. Men de er begge Standard Software. 

Så ligemeget hvor lang du kan komme med standard software. - Så findes der ingen Standard Virksomheder. 

Min pointe er at uagtet om du vælger MAgento CE eller Magento EE. - Kommer du alligevel til at skulle tilpasse standarden. Indstallere 3. parts komponenter. osv. Det gør du også med en Magento Enterprise.

Så det handler nok mere om den erfaring du sparrer med hos din magento partner. Som kan gennemskue og udfordre din forretning. I netop den optimale kontekst skabes mest muligt værdi for forretningen og strategien. 

Forøvrigt ligger EE Licensen idag på USD 15.000 / Årligt pr. webnode. - Så du kan komme ret langt for licens pengene til EE i 3. parts software, udvikling, sparring, projektledelse, AutoScale Magento Clusters. osv osv osv.

Jeg er fornyeligt gået fra et new-biz møde hvor man ville høre om Magento Enterprise. - Men anbefalede dem en Magento Community. 

Jeg var forøvrigt konsulent på et Autoscale cluster på Amazon i 2011. De kørte Magento Community. (http://www.pinkmethod.com) Et startup i BeverlyHills. Jeg mener ikke de idag kører MAgento. Men dengang var de på en Magento Community Edition der blev lanceret en Tirsdag aften på nationalt tv af Dr. Phil. Torsdag samme uge var de igen på nationalt tv i The Doctors.

De kørte med +50 nodes og ca. 300-500 samtidige bruger på hver node i de peak periodes. Det er samme issue. De ville aldrig kunne have financieret en Magneto Enterprise licens model.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)