Nu har jeg arbejdet en del med WordPress, og føler mig nu parat til at gå i gang med at designe og kode mine egne WP-templates. Desværre er jeg allerede fra begyndelsen løbet direkte ind i problemer. Jeg kan ikke lige se hvordan de forskellige .php filer snakker sammen i WP-systemet. Hvordan kan jeg f.eks. begynde at bruge en "get_header()" funktion, hvis jeg på intet tidspunkt har linket til min functions.php? Jeg har læst adskillige tutorials, og alle har kun beordret mig til, at lave en index-fil med et par funktioner, hvor de derefter mener, at man skulle kunne hente de andre filer, men jeg er bare uforstående, da det netop giver en fejl der hedder: "Fatal error: Call to undefined function get_header()". Og det går jeg ud fra er fordi jeg ikke har linket til min functions.php?
Så hvordan kommer jeg i gang med at koble filerne til hinanden? Hvad skal min index.php starte med?
Er det så du kan lave design til dine egne sider ?
Eller skal du til at lave design til andre ?
Denne hjælp er måske ikke lige det du søger, men jeg ved at rigtig mange er glade for at kunne lave deres egne WP-templates uden at skulle kode det hele fra bunden.
Men det kommer jo meget an på hvor stort behov du har J
Jeg fandt ud af, at jeg skulle aktivere det "tema" jeg er i gang med at kode fra bunden, og nu tager den imod de forskellige WP-funktioner . Enten er det mig der har overset denne del, ellers har de tutorials jeg har kigget igennem ikke skrevet om denne detalje.
For at svare på dit spørgsmål, så vil jeg lave mine egne designs fra bunden, da layoutet på de mange temaer jeg har kigget igennem adskiller sig fra det design/tema jeg er i gang med at udarbejde.
Angående det at lave sine egne templates uden at kode det fra bunden, så vil jeg gerne høre hvad du her har i tankerne?