Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil rådgive nødstedte og iværksætterlystne mennesker - god eller dårlig idé?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gennem et par uger leget med tanken om, at stifte et rådgivningsselskab - specielt minded på folk som enten - gerne VIL starte selvstændig virksomhed (her tænker Jeg især unge mennesker som Jeg selv) og / eller folk som forlængst har taget springet, og nu sidder i bundløs gæld.

Jeg har ikke nogen intention om at komme til at tjene hverken millioner eller millarder på dette - da folk jo typisk er ret klemte økonomiske, pga. dårlig rådgivning fra banken og revisorene, som alt for ofte lader tingene køre, eller hæver folks kassekredit én eller to gange, selvom det burde være åbenlyst at firmaet skulle lukkes, da pengene på kreditten var brugt, første gang.

Jeg har LANGTFRA nogen juridisk kompetence indenfor dette felt - men Jeg har et par venner som læser til jurister og revisorer - og dem havde Jeg lidt tænkt at inddrage i et samarbejde - hvor mit bud kunne være en rådgivningspakke - til en fast pris på 4,300kr incl moms - enten til dem der VIL starte, eller til dem der HAR startet, og er på vej mod slutningen.

Hver pakke, skal så indeholde råd fra én der selv har lukket håndværksvirksomhed pga. sygdom (mig selv) og et bud fra en jurist-studerende, samt et bud fra en revisorelev. Jeg tænker, at pakken kan være et godt supplement - revisoreleven kan hjælpe med at opstille budgetter og regne tal efter, juristen kan eventuel rådgive omkring muligheder for gældssanering (han arbejder på et kontor med speciale i erhvervs og selskabsret) og Jeg - ja Jeg kan bruge min egen historie som skræk-eksempel og som sparringspartner, i min egenskab af at have været i "marken". Jeg fik idéen, da Jeg egentlig tror der er flere der sidder i saksen, eller er på vej ind i den, end man hører om. Selskaber og personlige virksomheder bliver jo tvangsopløste og erklæret konkurs ind af en kant - og Jeg ved godt at de store advokatfirmaer sidder på en stor del af markedet - men der MÅ være nogen som ikke vil betale 2000kr i timen for en snak hos en advokat, og hellere vil møde én som har prøvet det selv, fremfor en mand i jakkesæt der har en eksamen i tingene.

Hvad synes I om idéen - total tosset, eller okay - men brug for lidt modifikationer og inputs, eller er den helt i skabet?

Jeg har ikke nogen penge selv overhovedet - i hvert tilfælde ikke hverken til opstart af dit og dat - så Jeg tænker lidt at man i starten kunne begynde i et SMBA eller simpelthen stifte en frivillig forening.

Jeg håber på, som altid, at høre nogle saglige begrundelser og kompetente holdnings og meningstilkendegivelser!

Mvh Peter :)

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhh - hvilken erfaring og baggrund har du for at yde den slags rådgivning.

Det nytter jo ikke noget, at du ikke selv kan noget, men bare har et par venner, som måske heller ikke kan så meget - men er igang med at læse om det.

Så lidt mere uddybning skal du nok op med for at vurderer om det er en god ide.

 

Behovet er der - men der er også rigtig mange der kan og gør det, og med mange års erfaring i baggagen - nogen med erfaring fra egen virksomhed.

mvh stig

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at afskrække dig, men udover at der i forvejene findes mange tilbud på markedet, så tror jeg tilsvarende at behovet er begrænset.

Man får efterhånden tilbudt rigtig mange ting igennem kommunen - jeg har efterhånden boet i flere kommuner, hvor jeg har fået tilbudt forskellige former for vejledning og gratis sparring med jurister, revisorer mm.  

Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Juiced Up - Lej anlæg København Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror sgu også det bliver svært at sælge rådgivning fra studerende, medmindre de er pisse skarpe...

Bedste mulighed for jer, er nok at lave en masse gratis cases og få jer en track record - det er jo det rådgivning handler om. I skal kunne dokumentere effekten før i kan tage penge for det.

Held og lykke

Lej højtalere, lydudstyr og lys. Lej Anlæg København

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg syntes din ide om at rådgive iværksættere der ikke vil betale for en advokat er rigtigt dårlig, du er ikke kvalificeret til jurdisk rådgivning som du selv skriver, og risikoen for at du ender med at gøre ondt værre for en stakkels iværksætter er bestemt til stede.

Selvom dine kompetencer er mangelfulde i forhold til at rådgive iværksættere, så er din erfaring og din historie sandsynligvis værdifuld. Jeg vil foreslå dig at skrive en e-bog om dit iværksætterliv fra store drømme til bundløs gæld. Thorborg har jo sin "Iværksætter til jeg dør" så din historie vil være en super konstrast. En vigtig pointe i bogen skulle selvfølgeligt være hvad du har gjort forkert og hvad du ville gøre anderledes idag.

Forretningsmodellen for e-bøger er simpel, man giver nogle kapitler væk gratis og så er der nogle kapitler der koster penge.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Kristensen:
Jeg har gennem et par uger leget med tanken om, at stifte et rådgivningsselskab - specielt minded på folk som enten - gerne VIL starte selvstændig virksomhed

Hej Peter

Det viser ved at du skriver et sådant indlæg her at du absolut ikke er kvalificeret til at rådgive andre på nogle af dine nævnte punkter- med din egen indlejret tekst, at du jo ikke engang er stærk nok til at rådføre dig selv til om du skal starte dit firma og hvordan osv- vil du starte et rådgivnings firma og du i det her stadie  selv søge "andres rådgivning" om dette - så lad vær, for din egen og evt kunders skyld!- der ligger jo en del i ordet "RÅDGIVER"

Jeg tror dem der vil kunne tænke at blive kunde i et sådant firma, spare pengene godt ved at spørge her på Amino istedet og få ihvertfald minimum de samme kvalifikationer( og forhåbentlig bedre) som du kan tilbyde.

efter min vurderinger det TOTAL TOSSET, sorry, du spørger og jeg svare!Wink- Blot min personlige holdning 

Bedste hilsner

Bo Schønemann

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk, at du ved sådan en virksomhed vil have rådgivningsansvar, så dummer den jurastuderende sig, hænger du på regningen..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)