Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéen er der, men ikke pengene.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen,
Jeg har to spørgsmål jeg ønsker besvaret:

(1)   Er der nogen der ved, om man kan få økonomisk støtte til at tage et patent?

(2)   Kan man fortælle sin idé til nogen/noget som kan rådgive én, og give respons på idéen, uden at de "stjæler" den.

Håber på hjælpende svar - The Student.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:56
Hejsa,

1) Nej, ikke så vidt jeg ved. Det bedste er nok at se patentet som en del af en helhed, og som en del af virksomhedsopstart. Så lav istedet en forretningsplan og tilhørende budgetter hvor du indregner omkostninger til patentet. Det kommer du nok længst med i jagten på penge.

2) Ja, som udgangspunkt er rådgivere dine venner og ikke dine fjender. Men er du usikker kan du bede dem om at underskrive en NDA (http://www.amino.dk/wiki/index.php?title=NDA). Du kan dog godt komme ud for at nogle ikke vil underskrive en NDA. Især hvis de arbejder indenfor samme felt som du påtænker.

mvh Carsten
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:53
Ja, den er altid svær...

Det jeg selv gør er at forfatte ideen meget detaljeret og giver den videre til min advokat der forsejler den og ligger den i en boks. Herefter leder jeg efter en investor og søger derefter patentet. Skulle en tyverisag blive aktuel har du en god sag...

Mvh

Tommy Duus

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:29
Hej Tommy,

Er du sikker på at det holder vand?

Du vil selvfølgelig altid kunne bevise at du var først med ideen, men så vidt jeg husker er der noget med at teknikken/metoden/produktet ikke må have været vist til ret mange, og ikke må have været offentliggjort hvis man skal have patent. Jeg husker ikke den korrekte formulering...

Det vil da være surt hvis én kopierer konceptet og markedsfører den, og at du derfor ikke kan patenterer den fordi en anden har offentliggjort den, selvom du har bevis på at du har fået ideen først.

Det kunne være rart hvis Aminos patentekspert Lars C kunne komme med et par vise ord

mvh Carsten
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 09:14
Jeg ved ikke om det hjælper på dine spørgsmål, men jeg har lavet en forklaring på patent, brugsbeskyttelse og designbeskyttelse på min blog...

Måske du kan bruge noget af det...  Patenter for iværksætteren

Men på patent og varemærkestyrelsens hjemmeside kan du sikkert finde de fleste informationer du har behov for også....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)