Jeg har en situation med et site jeg ikke har set før.
Det site jeg optimeret på har mistet sin placering på et af fokussøgordene. Efter at have kigget SERP igennem kan jeg se at placeringen er erstattet af en hjemmeside der linker til hjemmeisden. Når man klikker på dette link bliver man redirected til mit site.
Jeg har aldrig oplevet at et søgeord er blevet overtaget af et eksternt site på den måde.
Hvad er det for et site, der redirecter - det lyder jo bestemt ikke som noget vi skal have mere af da.
Send gerne en PM, hvis du ikke vil ligge det her.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Jeg er ikke søgemaskineoptimeringsekspert, men jeg vil anbefale dig lige at kigge din .htaccess og robot.txt fil igennem for om der skulle være kommet noget støv i dem.
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre: at smide noget redirects ind som google læser som om indholdet er flyttet fra din url til den anden, og en redirect som smider besøgende til din side. Det er nemlig set før at der er lagt støv ind i htaccess filerne som gør at du ved at klikke i serps, ryger tilbage til søgeresultater, eller ind på andre hjemmesider.
Det lyder lidt som noget, jeg sidst har set i forbindelse med 302 redirects. (Jeg skrev et blogindlæg om det her). Om den problematik også kan være gældende for dit site, kan jeg ikke sige noget om uden du viser det konkrete tilfælde frem.
nu har jeg heller ikke selv svaret på den lidt mystiske situation, men hvordan har du oplevet (302)det i forbindelse med et eksternt domain.
Jeg synes det virker seriøst mærkeligt, at et eksternt site overtager ens placering og bagefter redirecter - uden man selv har foretaget sig noget.
Hvordan får du lige det kædet sammen med en 302 ? (spørger fordi jeg ikke forstår sammenhængen, har ikke erfaringer med 302)
En ting er i hvert fald sikkert - mystisk situation - men uden at få listet domain og placering ud af trådstarter, er det jo ikke sikkert der er noget at komme efter overhovedet. (hele situationen kan være misforstået fra hans side af)
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Læs mit blogindlæg og prøv efterfølgende at google "302 redirect hijacking" eller lignende udtryk. Det er et problem, hvor Google for lang tid siden har påstået, at det ikke kan ske mere. Men alligevel sker der en sjælden gang noget underligt, der involverer 302 redirects.
(Bare for at vise, hvor gammelt problemet er, er her en artikel fra 2007, hvori der skrives om, at et gammelt problem er dukket op igen.)
Læs mit blogindlæg og prøv efterfølgende at google "302 redirect hijacking" eller lignende udtryk. Det er et problem, hvor Google for lang tid siden har påstået, at det ikke kan ske mere. Men alligevel sker der en sjælden gang noget underligt, der involverer 302 redirects.
Great tak, ja jeg tænkte jo nok der kunne være noget hacking ind over og det lyder da til, at det teoretisk kunne være det han er blevet udsat for.
Dog er det jo lidt underligt, at de redirecter retur til ham, men det kan jo så have et langsigtet formål. (når de har nok sider, laver de et eller andet hø)
Det må han jo lige se på...hvis han vender retur.