|
Hej alle I kloge hoveder, min hustru og jeg står i følgende situation: Min hustru har A-indkomst i januar OG februar i år og stopper derefter som lønmodtager for at overtage noget arbejde vi har i vores selvstændige virksomhed. Virksomheden ejer jeg og planen var at jeg udelukkende skulle have B-indkomst af overskuddet fra denne i 2013. Det har imidlertid ændret sig, således at jeg pr. 15.april/1.maj bliver lønmodtager på fuld tid. For at beregne om det kunne betale sig for os, gik jeg ind på min forskudsopgørelse først og rettede til, hvad jeg forventer at få i lønindkomst, samt nedjusterede virksomhedens overskud, med det jeg forventer vi samlet vil have af overskud i 2013. Samt at jeg noterede hvad min hustrus fradrag (som medarbejdende ægtefælle) bliver i månederne fra marts og året ud. Nu er forskudsopgørelsen så imidlertid klar, dog med lidt andre resultater end jeg havde forventet, hovedsageligt nok fordi jeg har lavet den fejl at jeg har sat skattekortenes gyldighedsdato fra 1.februar (både min hustrus og mit). På trods af at ændringerne reelt set først sket for min hustru pr. marts og for mig pr. april/maj. Mit spørgsmål er nu: Eller skal jeg udelukkende forholde mig til de tal der nu står på vores lidt misvisende forskudsopgørelser? Med Venlig Hilsen Dan Bering |
skal det stemme skal gyldigheden jo stemme. Du kan jo godt lave tallene, køre alt igennem og trykke VIS KONSEKVENSER så ser du - men du behøves ikke gemme. Det kan du gøre fra din kone fra den dag hun lige er sluttet det nuværende og begynder dit, og samme for dig
ps - vær opmærksom på, at når din kone er ansat som medhjælpende hustru så kan hun formentlig ikke få dagpenge hvis hun slutter hos dig -
Hun skal i alle fald tale åbent med a kassen om det og hører hvad det betyder for dagpenge evt. HVIS det har betydning for jer
vh
Bliv gratis medlem