Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg dobbelt content?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer :)

Jeg har en blog på som hedder www.lystfiskerblog.wordpress.com - men vil gerne have et .dk domæne og har valgt unoeuro.com som min udbyder.

Når jeg bruger deres one click installer - undgår jeg så dobbelt content, altså fjerner det min hjemmeside fra min nuværende wordpress.com domæne?

Håber i kan hjælpe mig :)

MVH

Jesper Schlosser

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 17:31

Jesper Schlosser:

Hey Aminoer :)

Jeg har en blog på som hedder www.lystfiskerblog.wordpress.com - men vil gerne have et .dk domæne og har valgt unoeuro.com som min udbyder.

Når jeg bruger deres one click installer - undgår jeg så dobbelt content, altså fjerner det min hjemmeside fra min nuværende wordpress.com domæne?

MVH

Jesper Schlosser

Hej Jesper,

Nej det gør du ikke. Der skal laves en 301-redirect fra dit gamle indhold til dit nye.

En ting du ellers kunne gøre var at fortælle Google at du har fået nyt domæne via Webmaster Tools.

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:31

hej,

Hvis du rykker din blog over på dit .dk domæne, og efterfølgende sletter din oprindelige blog, vil der ikke være noget dobbelt content, da når google tjekker dit nye site, vil de sider jo ikke eksistere andre steder. ;-)

Så du kan roligt flytte din blog, blot du sletter din tidligere.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 17:35

thybo1:

hej,

Hvis du rykker din blog over på dit .dk domæne, og efterfølgende sletter din oprindelige blog, vil der ikke være noget dobbelt content, da når google tjekker dit nye site, vil de sider jo ikke eksistere andre steder. ;-)

Så du kan roligt flytte din blog, blot du sletter din tidligere.

Derfor er det bare "stjålet indhold". Den rigtige løsning er at få lavet 301-redirects.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad mulighederne er for dette på din nuværende Wordpress blog, men du skulle også nødigt miste din nuværende linkjuice.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Schlosser:

Sådan gør du:

1. Opret en Google webmaster tool konto her
2. Tilføj din  www.lystfiskerblog.wordpress.com - Brug Meta key til verificering i ejerskab (indtastet i wordpress under værktøjer)
3. Du har nu kontrol over dit gamle site i Google webmaster tools.

Viderestilling:

Peg dit gamle url over på dit nye .dk domain hos unoeuro.

1. I Google webmaster tools vælger du indstillinger og herefter adresseændring
2. Skriv dit nye domain ind.

Kopier nu alle artikler og blogindlæg fra den gamle blog og lig dem over på det nye domain hos unoeruro.

Der er ikke mulighed for 301 redirect i det gamle website, da wordpress ikke giver ftp adgang - eller anden adgang til htaccess - samt valgfrie plugins.)en upgrade ved navn "site redirect" kan tilkøbes, hvorefter det er muligt)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 22:29

Jonas Jørgensen:
1. I Google webmaster tools vælger du indstillinger og herefter adresseændring
2. Skriv dit nye domain ind.

Tak for dit svar!

Det får jeg ikke muligheden for, da den siger noget med et rod domæne? Kan du hjælpe med det?

MVH

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Åhh ja, det er da fordi det er en wordpress.com side.

Det vil de ikke have du piller ved.

Se så er eneste mulighed for at få alle links peget over på dit nye .dk domain at betale for deres fantastiske viderestillings modul - og det er i øvrigt noget du kommer til at betale for fremover.

Idet dit site på wordpress ikke har noget backlinks eller pagerank endnu, ville jeg personligt bare slette alt indholdet og lukke din wordpress ned.
(husk lige at kopiere det, så du har det til din nye .dk blog)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 11:49

Jonas Jørgensen:
Idet dit site på wordpress ikke har noget backlinks eller pagerank endnu, ville jeg personligt bare slette alt indholdet og lukke din wordpress ned.
(husk lige at kopiere det, så du har det til din nye .dk blog)

Mange tak for hjælpen!

Jeg sletter den bare om en månedes tid, når læserne har fundet ud af det :) Tak skal du have.

MVH

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 12:20

Har netop nu fået det til at virke, siden er nu at finde på http://lystfiskerblog.dk - Jeg er ret ny i spillet med at styre en hjemmeside, så hvis du kan se nogle fatale fejl, eller bare nogle måder jeg kan forbedre den på - så hører jeg hjertens gerne fra dig :)

På forhånd tak!

MVH

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:55

Det vil være en fordel, at installere et SEO plugin. SEO for wordpress by Yoast kan anbefales.

Jeg har lavet et indlæg om opsætning og brug, som du sikkert kan få god gavn af - du finder det på min blog her.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)