Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bliver min funktion som idé-mand?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor du har afsløret at du er i filmbranchen gætter jeg på din idé om et "socialt netværk indenfor et bestemt område" dækker over et eller andet du har megen kendskab til (skuespillere, instruktører, osv.). Sig endelig til hvis jeg tager fejl ;)

Mit primære spørgsmål er: Hvad kan dit produkt som facebook (eller evt. en facebook app el. gruppe) ikke kan? Og hvad gør dig til den absolut bedste idé mand indenfor netop denne social-network niche? Har du erfaring med produktudvikling indenfor IT verdenen? Kan du fylde nogle af de roller som de andre partnere i selskabet ikke kan? Kan du være regnskabsmand, projektleder, sælger, telefonpasser, m.m.? 

Tag evt. et kig på tråden "Programmører vil ikke arbejde gratis"

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> jeg ved ikke hvordan programmøren skulle have samme viden, da han jo bruger sit liv på at programmere.

Med den holdning, tror jeg at du ville blive overrasket, hvis du fik indblik i hvordan (ihvertfald nogle af os) programmerer arbejder. Vi hjælper typisk kunderne med at definere deres produkt. Der er en grund til at vi er dyre, og bliver sendt rundt i verdenen for at tale med kunder.

Men jo, du kan også få programmører som bare gør det du beder dem om, og de er ofte billige, men så bliver resultatet også derefter. Hvis du får den rigtige, vil du opleve at det bliver en fantastisk sparringspartner, også på den konceptmæssige del.

Mvh Carsten

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:46

Hej Heisenberg!

Til at starte med vil jeg sige at jeg for noget tid siden stod nøjagtig i samme situation som dig! Jeg havde det hele i hovedet, grund-ideen var på plads! jeg manglede bare én der kunne udføre projektet for mig, da jeg ikke selv har de it-kundskaber der skal til.

Derfor valgte jeg at søge efter en samarbejdspartner på Amino. En jeg kan samarbejde med før,under og efter projektet.
Vi har nu fundet frem til en løsning der passer os bedst.

Hvad dine funktioner skal være giver helt sig selv, og arbejdsfordelingen kommer næsten helt af sig selv, for det du kan, kan du. Og det du ikke kan, kan du ikke. Men er dit drive helt oppe at ringe som mit eget, er der næsten igen grænser for hvad du kan lære på meget kort tid!

Jeg synes bare du skal hoppe ud i dit projekt, og prøve at finde en god samarbejdspartner. Hvis han er god, ved han også hvad han skal sætte dig til at lave. Ellers kommer resten af sig selv. Gør det ihvertfald i mit tilfælde. Og vi har indtil vidre et skide godt samarbejde! Og ting jeg aldrig har beskæftiget mig med før, er nu blevet min helt store passion! Så bare klø på! Du kan mærke det i maven hvis det er det rigtige!

held og lykke med projektet! :)

Mvh,

/Kasper Rønnow Olsen

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:31

Nja...jeg har jo andre interesser også, men ideen lægger sig da lidt op af min branche  ;-)

Og gode spørgsmål du stiller, og ikke mindst: Det var da en super interessant tråd du linker til! Man forstår til fulde programmørerne der jo bliver kontaktet af den ene fantast efter den anden, og på den måde ligner det min egen branche. Før man pitcher en film for nogen, kræver det forberedelse, forberedelse og atter forberedelse. Der er ikke noget værre end når nogen kommer og lader som om har tjek på alle ting, og så ikke aner hvad de har gang i, fordi de mere er faldet for IDEEN om at lave projektet-ideen end selve indhold og udførelsen. Men det er jo let at være bagklog.... 

ha en god dag!

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:55

@ allan. God idé! Ja, det føles paranoidt at holde kronjuvelerne så tæt ind på kroppen (selvom de vel næsten ikke kan sidde andre steder..grynt, he, he), men jeg har før været i retssag vedr. noget lignende og mistede på den konto også et venskab. Så hele finten er jo at kunne informere om projektet så det lige akkurat giver et indtryk af hvad det handler om. 

@Carsten. Ja, det er også lige lovligt kækt at udtale sig om hvad programmører bruger deres liv på. Det var mere ment som, at jeg har en viden og en interesse de fleste ikke har omkring visse ting og som i denne kontekst ville være brugbar. Programmøren må være tilsvarende samarbejdet med en fotograf. De dygtige kommer med inputs og ideer, de mindre gode gør bare hvad der bliver sagt. Har man penge så kan man få.... :-(   ;-)

@kasper. Fedt at høre! Drivet er jo det som alt handler om, og hvis man samtidigt kan bevare overblikket og ovenikøbet møder en samarbejdspartner man har kemi med, så springer potten!! Man må tage et skridt af gangen, ellers sker der jo ingenting. Hvor mange gange møder man ikke folk, hvor intet kan lade sig gøre?! Held og lykke med det :-)

@Martin. Mit forrige indlæg var til dig i tråden. Kom lige til at trykke ok for tidligt.... 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)