Hej Forestil dig at du har 100m2 butik areal, men vælger kun at bruge 75m2. Det er ikke god business. Kan nogen forlare mig hvorfor mange internetshops er midt-centreret eller ikke udnyter hver cm. til at sælge? Det er sikkert en logisk forklaring som jeg ikke lige forstår. Eks. på midtcenteret: http://www.prinsesseskabet.dk Eks. på brug af hele skærm: http://www.eu-computer.dk Tak. Mvh Nordmand i DK |
Udnyttelse af hele side
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
|
Nu kan det snart være nok..... ;o)
Hos mig er de begge centreret - men eu-computer.dk er bare bredere, så bruger du en mindre skærmopløsning end mig kan det måske snyde dig til at tro at siden fylder hele skærmen ud. Men for at svare på dit spørgsmål så vil jeg sige at du slet ikke kan sammenligne en fysisk butik med en internet butik; Når kunder kommer ind i en fysisk butik bevæger alle sig rundt i samme miljø - dvs uanset om de bruger størrelse 36 eller 45 i sko, om de vejer 50 eller 80 kg eller er 1.50 eller 1.88 høj så er det præcis den samme butik de kommer ind i med de samme prisskilte, samme varebeskrivelser, samme alting. Kunder på internettet derimod har mange variabler at tage hensyn til - bla hastighed, skærmfarver, plugins og ikke mindst skærmopløsning. Skærmopløsning er det vigtige i dette tilfælde - først og fremmest vil det være svært (ikke umuligt) at lave et design der kan se godt ud i både 800*600, i 1280*1024 og i måske endnu højere opløsninger og kører folk med en høj opløsning vil de fx kunne risikere at blive præsenteret for nogle ulæseligt lange tekstlinier på skærmen. |
Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)