Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medejer ønsker ikke at samarbejde

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.dk

Jeg har sammen en 'ven' startet et firma for et år tilbage, nu ønsker han ikke at være med mere og vælger at ignorere mig.

Problemet ligger der at han har lidt over 4000kr,- af firmakassen, plus nogle af firma tingene på sin hjemme adresse.

Han bor hjemme sammen med sin mor, han er aldrig hjemme og moren vil ikke udlevere noget af det uden hans accept.

Som sent som idag tog han telefonen, hørte det var mig, og lagde på igen. Det er stået på i flere måneder nu. Og aner ikke hvad jeg skal gøre..

Jeg har skrevet flere gange til ham og ringet hver eneste dag.

Er der nogle der ved hvad man kan gøre ved sådan en sag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Til det helt konkrete, ja så kan du jo involvere en advokat - men om det betaler sig i forhold til beløbet, vil afhænge meget af hvor klare beviser du har OG om "vennen" har penge og KAN betale

Jeg kan se af dit indlæg fra nov, at det er i et IS du har problemer med din makker, og det er jo nok det samme selskab og samme makker her. Det er alvorligt at ha sådanne problemer i et IS

Det må jo betyde, at du skal ha lukket det firma, men I må jo på en eller anden måde ha fået lavet regnskab og indgivet selvangivelse hvert år som firma, også selv om I ikke har talt meget sammen for nyligt.

I alle fald, skal du som nævnt jo ha lukket jeres fælles virksomhed. I et IS hvor i hæfter fælles og solidarisk og du ikke aner hvad din tidligere ven går og gør, så kan det jo blive meget dyrere. Han kan jo gå og købe ting og forpligte firmaet, skabe moms og skattegæld, som det måske bliver dig der har orden i tingene og er nemmest at kræve penge fra, som skal betale. Det skal bremses hurtigere end hurtigt.

De regnskaber - viser de, at vennen har de 4.000 kr og kan med 100% klarhed bevise han har ting i øvrigt af værdi som er købt for firmapenge, ja så kan en advokat jo stille skriftligt krav på dine vegne, men du skal ha ordentlige bevise, hvis ikke det skal koste mere end det smager

god vind 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

BongoWrap:
Jeg har sammen en 'ven' startet et firma for et år tilbage, nu ønsker han ikke at være med mere og vælger at ignorere mig.

For at kunne hjælpe skal der lige bruges lidt mere info til at starte med:

Hvordan er firmaet registreret, enkeltmandsfirma, i/s, aps eller andet?

Hvornår startede det?

Hvilken aftaler ligger der imellem, og hvad er der indgået af aftaler på skrift

/Bo

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er sku så hurtig Cookie- så du nåde jo både at spørge og svare og poste på det hele mens jeg var igang med at skrive med 1 finger systemet Stick out tongue

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bo Schønemann:
mens jeg var igang med at skrive med 1 finger systemet Stick out tongue
men værre - jeg nåede også at gå ind i trådstarters profil og se at det næstsidste indlæg netop handler om et IS hvor han ikke kan med makkeren, så jeg har ændret mit svar til PAS på - IS og en makker der måske går og bruger penge og køber ind er en ren landmine

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første, så vil jeg også advare mod at lave et I/S med en kammerat. Det er simpelthen alt for tit, at det går galt og ikke nok med, at man mister forretningen, så sker der også det, at man mister venskabet, hvilket i min verden er langt værre. Da der ofte også vil være følelser forbundet med det, så vil en fornuftig likvidering eller udtrædelse af virksomheden også være enorm svær!

Man kan selvfølgelig godt begynde at blande advokater ind i det her, men det gør det bare ikke bedre og jeg vil samtidig sige, at I garanteret har en eller anden fælles vennegruppe, der vil blive splittet her og nogen vil tage den enes parti og andre den andens parti og tro mig, der er rigtig mange, der vil tage din kammerats parti, for det er ret nemt at fremstille dig som "den onde", når det er dig, der har pudset en advokat på din nu tidligere kammerat.

Mit forslag er derfor, om I ikke kan få snakket det her igennem ved hjælp af en neutral opmand, en som I begge har respekt for og som vil være med til at dele sol og vind lige? Han vil på en eller anden måde kunne få jer til at snakke sammen og finde en løsning i mindelighed også, så I kan komme videre begge to. Det er nogle gange småting der skilder og det kan hjælpe at få snakket ud om det så man kan komme videre. 

Jeg vil også sige, at hvis det ikke kan lade sig gøre, så er du nødt til at gå til en advokat, men prøv først om du ikke vil hjælp af en andens hjælp kan få løst det her i mindelighed!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er et I/S Firma og jeg har virkelig overvejet at lukke og genåbne det som enkeltmandsfirma, da det kørte helt fint uden ham.

Advokant delen var en mulighed, men kan dårlig nok betale sig med det 'lille' beløb.

Jeg har dog en masse beviser på at han har tingene og pengene.

Men må nok indse at jeg sikkert må lukke det, glemme ham og bøde for det selv, hvis han ikke kommer til fornuft.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Schønemann:
mens jeg var igang med at skrive med 1 finger systemet Stick out tongue
men værre - jeg nåede også at gå ind i trådstarters profil og se at det næstsidste indlæg netop handler om et IS hvor han ikke kan med makkeren, så jeg har ændret mit svar til PAS på - IS og en makker der måske går og bruger penge og køber ind er en ren landmine

Uha, ja så er den straks lidt mere kringlet at få rodet sig ud af, især hvis "venen" ikke vil tale.

Du kan på webreg bestille blanket/anmeldelse hvor i lukker selskabet, den skal begge parter underskrive, de kan du udfylde og sende til din "ven", uden at i behøves at snakke i første omgang, og så håbe på at han indser at det er den rigtige løsning

Det vigtig at du i første omgang får lukket firmaet og derved lukket muligheden for at der skabes gæld eller andet som du jo som Cookie skriver hæfter solidarisk over for så længe firmaet på papirene drives/ejes af jer begge.

giv ham en frist på eksempelvis 8 dage til at skrive under- send kuvert, frimærk osv med så det ikke er de 10 kr der skal skille jer så kan han selv sende underskrevet dokument - det er billigst!

tjek derefter de 8 dag(måske 10-12 dage) at afmeldelsen er modtaget.

sker det ikke inden for tid, så vil jeg lige få en Advokat til at skrive til ham så i kan få styr på at få lukket firmaet - om det så kan betale sig at kæmpe for 4000 + lidt udstyr sammenligne med advokat omkostninger, det kan du så lige regne på? 

held og lykke

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kan betale sig for firmaet så hyr en advokat eller inkasso.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)